středa 10. července 2013

V krizi je potřeba podnikání pobídnout, ne brzdit

Krize. Na stránkách novin a časopisů tisíckrát zmíněné téma, o kterém si čtenáři mohli přečíst rozličné analýzy, nejistá proroctví do budoucna či rady, jak se s ní vypořádat. I my jsme krizi prostřednictvím služby ePoptávka.cz okamžitě pocítili. Všechny předešlé roky byly ve znamení dynamického růstu, o to překvapivější pro nás zpomalení bylo. V nenadálých a nepříjemných situacích hledá člověk nejschůdnější řešení. Po váhání, na které nebylo mnoho času, jsme se vydali cestou podpory prodeje. Vyplatilo se.

Našimi zákazníky jsou dodavatelé služeb a práce z celé ČR, ať už živnostníci či malé firmy. Jejich váhaní do čeho či zda vůbec investovat bylo znatelné. Tušili jsme, že jim musíme v nejisté době vyjít vstříc a povzbudit je v dalších aktivitách. Prvním krokem bylo zlevnění služby řádově o 10-15%. Zjistili jsme, že pro zákazníky je klíčové, jak citlivě je stanovený poměr cena-vlastnosti služby. Zlevnění přijali pozitivně.

Další pobídkou byla garance získání zákazky. Naši noví dodavatelé měli jistotou, že v případě neúspěchu nebudou tratit. Pokud se jim prostřednictvím ePoptávka.cz nepodařilo za celý rok získat jedinou zakázku, roční poplatek za využívání služby jsme jim v plné výši vrátily zpět. Logickou aktivitou byl i akviziční prodej – v kritické době je zapotřebí, aby se o vás kromě stávajících zákazníků dozvídali i ti noví.

Na rozdíl od postoje vlády, která vidí jako jediné řešení úspory, věřím, že právě v kritických obdobích je třeba podstoupit mírné riziko. Krize je pro nás velkou zkušeností a nevnímáme jí jen negativně. Je vlastně unikátní. Nutí firmy, aby se víc zamýšleli nad reálnou hodnotou svých služeb a výrobků, učí nás inovativnosti či zlepšování služeb. To není fráze, ale nutnost pro další prosperitu a rozvoj společnosti.

Žádné komentáře: