středa 24. července 2013

Pár myšlenek z videa Instinkt zabijáka - Ivo Toman

Ivo Toman je selfmademan, který se překonáváním své nemoci vypracoval na úspěšného podnikatele ve své firmě TAXUS International. Zajímá se o psychologii marketingu a osobní rozvoj, MLM. Je autorem produktu Revoluční angličtina TAXUS learning a řady dalších knih a výukových videí o prodeji.

Četl jsem od něj knihu Stroj na peníze a v minulosti (už je to poměrně hodně let) koupil také video seminář Instinkt zabijáka - Marketing.

DVD se mi někam ztratilo (resp. někomu jsem půjčil a on mi ho nevrátil - Pavle D.! :)), ale TAXUS se mi nedávno připomněl zasláním newsletteru a měl jsem možnost video znovu získat v online archivu.

Rád jsem si ho připomněl a uvádím jako ochutnávku několik myšlenek, které mne i dnes stále inspirují (volně zachyceno sledováním videa):
  • Marketing není bitva produktů, ale bitva vjemů.
  • Je lepší být první než lepší. První a nejlepší je ve vnímání lidí totéž. Vítěz bere vše.
  • Strategie lepšího produktu je omyl, jedničkou je ten kdo dává lepší vjemy. Jde o vjemy ne o produkty. Nelze však přijít s nekvalitním produktem. Pokud nejste první, snažte se alespoň tak vypadat.
  • Nemůžete-li být někde první, vytvořte si jiný - nový trh, kde budete.
  • Každý znak produktu musí být: významný, lehce zapamatovatelný, nabízet něco jiného - ne lepšího.
  • Instinkt zabijáka = zužte své zaměření. Nerozšiřujte řady.
  • Inovace - je možné inovovat produkt - lepší je však inovovat politiku (strategii). Inovací produkt zlepšujete o procenta, inovací strategie inovujete o desítky - stovky procent.
  • Sebekanibalizace - překonejte své produkty dříve, než je překoná někdo jiný.
  • Marketing  je pochopení a analýza trhu. Není to prodej, ani reklama.
Ivo Toman prezentuje své úvahy jasně, stručně a bez zbytečného balastu. Otevřenost a přímost je mnohdy až překvapující. Má dar jít k jádru věci. Beru video jako podnět k zamyšlení.

Nebojte se, tento článek není affiliate marketing :)

Žádné komentáře: