Přeskočit na hlavní obsah

Pár myšlenek z videa Instinkt zabijáka - Ivo Toman

Ivo Toman je selfmademan, který se překonáváním své nemoci vypracoval na úspěšného podnikatele ve své firmě TAXUS International. Zajímá se o psychologii marketingu a osobní rozvoj, MLM. Je autorem produktu Revoluční angličtina TAXUS learning a řady dalších knih a výukových videí o prodeji.

Četl jsem od něj knihu Stroj na peníze a v minulosti (už je to poměrně hodně let) koupil také video seminář Instinkt zabijáka - Marketing.

DVD se mi někam ztratilo (resp. někomu jsem půjčil a on mi ho nevrátil - Pavle D.! :)), ale TAXUS se mi nedávno připomněl zasláním newsletteru a měl jsem možnost video znovu získat v online archivu.

Rád jsem si ho připomněl a uvádím jako ochutnávku několik myšlenek, které mne i dnes stále inspirují (volně zachyceno sledováním videa):
  • Marketing není bitva produktů, ale bitva vjemů.
  • Je lepší být první než lepší. První a nejlepší je ve vnímání lidí totéž. Vítěz bere vše.
  • Strategie lepšího produktu je omyl, jedničkou je ten kdo dává lepší vjemy. Jde o vjemy ne o produkty. Nelze však přijít s nekvalitním produktem. Pokud nejste první, snažte se alespoň tak vypadat.
  • Nemůžete-li být někde první, vytvořte si jiný - nový trh, kde budete.
  • Každý znak produktu musí být: významný, lehce zapamatovatelný, nabízet něco jiného - ne lepšího.
  • Instinkt zabijáka = zužte své zaměření. Nerozšiřujte řady.
  • Inovace - je možné inovovat produkt - lepší je však inovovat politiku (strategii). Inovací produkt zlepšujete o procenta, inovací strategie inovujete o desítky - stovky procent.
  • Sebekanibalizace - překonejte své produkty dříve, než je překoná někdo jiný.
  • Marketing  je pochopení a analýza trhu. Není to prodej, ani reklama.
Ivo Toman prezentuje své úvahy jasně, stručně a bez zbytečného balastu. Otevřenost a přímost je mnohdy až překvapující. Má dar jít k jádru věci. Beru video jako podnět k zamyšlení.

Nebojte se, tento článek není affiliate marketing :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k