Četl jsem od něj knihu Stroj na peníze a v minulosti (už je to poměrně hodně let) koupil také video seminář Instinkt zabijáka - Marketing.
DVD se mi někam ztratilo (resp. někomu jsem půjčil a on mi ho nevrátil - Pavle D.! :)), ale TAXUS se mi nedávno připomněl zasláním newsletteru a měl jsem možnost video znovu získat v online archivu.
Rád jsem si ho připomněl a uvádím jako ochutnávku několik myšlenek, které mne i dnes stále inspirují (volně zachyceno sledováním videa):
- Marketing není bitva produktů, ale bitva vjemů.
- Je lepší být první než lepší. První a nejlepší je ve vnímání lidí totéž. Vítěz bere vše.
- Strategie lepšího produktu je omyl, jedničkou je ten kdo dává lepší vjemy. Jde o vjemy ne o produkty. Nelze však přijít s nekvalitním produktem. Pokud nejste první, snažte se alespoň tak vypadat.
- Nemůžete-li být někde první, vytvořte si jiný - nový trh, kde budete.
- Každý znak produktu musí být: významný, lehce zapamatovatelný, nabízet něco jiného - ne lepšího.
- Instinkt zabijáka = zužte své zaměření. Nerozšiřujte řady.
- Inovace - je možné inovovat produkt - lepší je však inovovat politiku (strategii). Inovací produkt zlepšujete o procenta, inovací strategie inovujete o desítky - stovky procent.
- Sebekanibalizace - překonejte své produkty dříve, než je překoná někdo jiný.
- Marketing je pochopení a analýza trhu. Není to prodej, ani reklama.
Nebojte se, tento článek není affiliate marketing :)
No comments:
Post a Comment