Přeskočit na hlavní obsah

Novoroční bilance roku 2013

Je 0:26 minut Nový rok 2014 a já doma na Slivenci, kdy u nás všichni již spí, usedám k notebooku a začínám psát tuto bilanci. Chtěl jsem jí psát až odpoledne na Nový rok, ale bealkoholový a bezpartyový Silvestr mi poskytl prostor. A protože všude kolem mne burácí petardy, světlice a všemožná jiná pyrotechnika, využívám příjemné novoroční nálady, kdy můžu zabilancovat o roku 2013 jak v pracovním slova smyslu, tak i osobním ..

Osobní a rodinný život

Stalo se toho hodně. Moje máma úspěšně překonala v tomto roce těžkou nemoc. V květnu jsme se po několika letech společného bydlení osamostatnili, v očekávání druhého dítěte. V srpnu se nám narodil druhý syn Filip. Náš první syn Jakub nastoupil v září do 1.třídy a daří se mu. S mojí ženou Jiřinou jsme stále spolu a jsme spolu rádi. Máme k sobě s vlastním bráchou zase o něco blíž, než kdy jindy, sbližuje nás životní role otců.

Finanční situace moje a mojí rodiny se stabilizovala a po velkém prodělku z let předchozích se škrábu nahoru a postupně vyplácím všechny věřitele. A teď už jen dovolená v Jugoslávii a samé sociální pozitiva a jistoty :) Ale také jsem na druhou stranu přestal působit ve skupině mentální a osobnostně vývojové práce a tím i současně přestal tančit společenský tanec. Což bude jedním z mých opětovných témat pro začátek a věřím i celý rok 2014 :) Prostor, který tímto vzniknul se zaplnil mojí prací, působením v B2M.CZ

B2M.CZ

Rok 2013 je mým celkově třetím rokem ve firmě, z toho druhým rokem na pozici ředitele. Ačkoliv jsem události roku 2013 bilancoval už 14.října :), dovolím si zopakovat několik důležitých událostí. Rok 2013 nebyl pro B2M.CZ obchodně jednoduchým rokem. Na konci roku 2012 vstupuje do našeho přímého konkurenta silný mediální dům a naopak naše námluvy s nejsilnějším hráčem českého internetu nebyli zakončeny akvizicí. 

Nyní už je spočítáno. Mohu říci, že jsme uspěli i v roce 2013 a splnili i mírně přeplnili finanční plán. Obrat B2M.CZ za rok 2013 je 122,8 mil. Kč vůči cílování na 120 mil. Kč. Meziroční nárůst je 14%, z toho česká verze ePoptávka.cz rostla meziročně o 11% a slovenská verze 123dopyt.sk o 1%. Mezi rokem 2011 a 2013 jsme vyrostli o 58%, to je nadmíru pěkné a dobré. Tržní pozice celé firmy se velmi zlepšila a možná kapitalizace, pokud by se objevil další nápadník se navýšila. Za tento výsledek patří dík především všem obchodním týmům nejen interním v B2M, ale zejména těm externím, tj. všem našim "callům" :) mí čtenáří mi rozumějí ..

Zde několik produktově-obchodních milníků:
  • v celém roce 2013 dodáváme našim zákazníkům opět více obchodních příležitostí  - ve srovnání s 2012 přinášíme v průměru o 15 % více poptávek od firem i soukromých osob,
  • v lednu 2013 přinášíme obchodní příležitosti z oblasti podlimitních veřejných zakázek a zakázek malého rozsahu v podobě nové služby ÚředníNástěnka.cz, v té době ještě netušíme jak dobře zde lze prodávat tuto službu,
  • veřejné zakázky malého rozsahu jsme během roku 2013 navýšili ještě výrazněji - v české verzi více než o 55%, ve slovenské o více než 27%,
  • v lednu - únoru 2013 nacházíme nový zdroj kvalitních stavebních poptávek pomocí našeho nového partnera,
  • v květnu 2013 se událi hned dvě významné změny: spustili jsme ePoptávka.cz web 3.0 a současně významně inovovali princip katalogu Hledat.cz - hledáme nyní nejen ve firemních, ale také v produktových zápisech,
  • současně jsme v květnu 2013 otevřeli B2M Houston a přestěhovali vedení B2M do nových, společných a kreativních prostor,
  • v srpnu 2013 inovujeme princip služby pro registrované dodavatele poptávek - cílení pomocí klíčových slov s možností využití typů shod, jádro inovace je v samotné změně principu zasílání a v jeho technickém provedení, lemmatizaci výrazů a samotných textových obsahů poptávek,
  • v září 2013 spouštíme neomezené poptávky - poprvé v historii není potenciál počtu poptávek pro dodavatele nijak omezen,
  • v září a říjnu 2013 s úspěchem pilotujeme vlastní akviziční telesales in-house tým a dále uvažujeme o jeho rozšíření a rozvoji.
  • v listopadu 2013 rozšiřujeme řady prodejních partnerů o dalšího, na kterého sázíme v roce 2014.
  • v prosinci 2013 se již výrazněji objevuje v prodejních výsledcích B2M.CZ vlastní in-house akviziční telesales oddělení a současně se rozrůstá na 8 lidí - díky tomu (ale i díky dalším aktivitám) poměrně skokově navyšujeme počet zaměstnanců z předešlých obvyklých 40 - 45 na 55 - 60, podle sezónnosti. Už se mi začíná stávat, že potkávám ve firmě lidi a neznám je, protože je přijímal někdo jiný a já sám ani netuším co dělají.
  • současně poslední měsíc roku 2013 stihneme připravit 2 silné produktové novinky pro začátek roku 2014:
    • nový produkt prémiové poptávky, určený stávajícím zákazníkům služby poptávkového systému ePoptávka.cz a 123dopyt.sk, založený na minimalizaci konkurence na max. 10 konkurentů na 1 poptávku, a dále
    • reklamní kampaň cílenou na stranu poptávajících a současně jemně brandovou podporu značky ePoptávka.cz - kampaň Poptej a jezdi, která startuje přesně 2.1.2013 v 9 hodin a o které budu ještě informovat ve správný čas.
Jednoduše řečeno - získali jsme více zákazníků a dodali jim více hodnoty než předchozí rok, proto i my z toho těžíme o něco více.

Čeho se velmi cením je fakt, že za tímto výsledkem stojí v B2M již silný střední management. Káru B2M tlačí již mnohem širší tým, než v minulých letech. Dále, že jsme našli odvahu realizovat myšlenky Houstonu a vlastní telefonní akvizice. Houston a centralizace lidí z vedení do společné kreativně vytvořené kanceláře pomohla řadě užitečných věcí ve firmě. Vlastní akvizice rozjela produkt, který se externím partnerům nedařil a zvýšila naše prodejní sebevědomí. Cítím u sebe posun v delegování. Řadu věcí už nemusím nutně udělat já sám. Kolegové to udělají stejně dobře, či mnohem lépe :), nebo přinejhorším aspoň tak, že to postačuje. Rád bych v tomto i nadále pokračoval.

A plány pro rok 2014? Růst, růst a zase růst, pravděpodobně na úrovni 150 mil. Kč za rok 2014. Pak se z práce nezbláznit. Ještě více rozvíjet management tým B2M. Soustředit se na vztahy a rozvoj spolupráce s klíčovými partnery. Začít reálně pracovat na svojí angličtině výjezdem ven na pár týdnů a připravovat se tak na budoucí projekty firmy na cizích trzích (a své další uplatnění v dalších firmách). Začít zase tančit společňák v HobbyDance. Odpočívat ještě více než v roce 2014, což s cílovaným růstem 20 - 25% není v rozporu, ba naopak. Předpokládám také rozjetí nového projektu s mezinárodní (globální) ambicí.

Abych to bití do prsou na závěr mírně shodil a relativizoval: úspěch v práci je fajn a dobrý, ale není to samozřejmě jediná a konečná životní hodnota. 

Daleko důležitější jsou plnohodnotné a naplněné vztahy, zdraví, rodinné zázemí, osobní rozvoj a životní pohoda. A to Vám všem přeji do roku 2014! Happy New Year!



Komentáře

Raddo píše…
Super posledne dve vety na konci clanku sa mi "najviac" pacili.. :-)
Otto Kočí píše…
nakonec i mě :) díky!

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k