Oferteo.pl

Ci ktorzy rozumieją po polski, mogą zobaczyć Prezeza na Bankier.pl :)
Oferia.pl
Náleží do skupiny Allegro. Produkt spuštěn v roce 2008 jako start-up, v roce 2009 prodáno Allegru. Zadání poptávky (zlecenia) je také zdarma. Nefunguje čistě jako poptávkový systém, ale současně i jako katalog firem a inzertní systém typu Allegro.pl Systém je financovaný nejen ze strany dodavatelů, kteří si kupují firemní zápisy, ale také ze strany poptávajících, kteří mohou svou poptávku zvýraznit apod. Je možné si koupit pomocí sms přístup ke kontaktu jedné poptávky za 6 zl. (36 Kč) nebo přístup na jeden měsíc za 35 zl. (420 Kč). Je to trochu hybridní systém, který zřejmě hledá výnosy kde se dá.
Těží se své integrace s Allegrem. Počet poptávek měsíčně ovšem ještě řádově nižší než na Oferteo.pl. Podle webu je znát, že to není mnoho podporovaný a vyvíjený produkt.
AAAzapytanie.pl
Polská verze AAApoptávka.cz. založeno na konci roku 2009. Podle počtu poptávek lze říci, že po prodeji Mafře není podporovaný produkt. Kopíruje model své matky v ČR - zadání poptávky zdarma, platby od firem - fixní poplatek na období. Nyní již registrace zdarma, předpokládám že bude uzavřeno, jakmile expirují placené registrace. Počet poptávek nyní již velmi nízký, v řádu jednotek měsíčně. Myslím, že to i Pavel Matoušek někde říkal, že se jiným než české a slovenské verzi věnovat nebude - tomu stav služby také odpovídá. Byli doby, kdy když by B2M otevřela poptávkový systém v Grónsku, otevírala by AAApoptávka svůj gónský systém za několik měsíců s velkou slávou také :) .. nic ve zlém Pavle.
123zapytanie.pl

Vzájemné srovnání:
zdroj: weby systémů, počet poptávek za měsíc 7/2013
- Žádnou ze 4 služeb poptávkového systému na trhu v Polsku nevyužívá kritická masa uživatelů na straně poptávajících ani dodavatelů. Pro srovnání internetová populace má v PL zhruba 18 mil. uživatelů, počet firem je zhruba 3,9 mil (z toho aktivních 1,8 mil.).
- Leader trhu je Oferteo.pl - má nejvíce poptávek / měsíc - je ovšem otázka s jakou rentabilitou tato služba hospodaří. Podle veřejně dostupného zdroje (Raporty o firmach VERDICT) má za rok 2011 výnosy 1,198 mil. zl. (7,3 mil. Kč) a 1 zaměstnance. Na druhou stranu z roku 2010 na rok 2011 vyrostli o 400%.
- Nezbývá než hledat příčiny a vhodné řešení pro daný trh, nebo zde rezignovat na rozvoj.
2 komentáře:
Nemohu souhlasit s nízkým využíváním portálu oferia.pl. No a tip na rozvoj posledně jmenovaného? Zrušit fixní poplatky, ty jsou naprostá hloupost, vyhovující jen provozovateli. Poptávající dostává odpovědi jen od těch, kteří si zaplatí, u specifičtějších služeb nepoužitelné - fixní poplatek je příliš zatěžující, proč by to tedy zkoušel zde, když jinde má zaručenou větší odezvu? V důsledku je pak vlastně vše nevýhodné i pro provozovatele, v úvodu se mýlím, kde nejsou nabízející, nejsou poptávající a ani příjmy z reklam apod. Jen by to chtělo českou oferii a ne např. pro překladatele (můj případ) téměř nepoužitelnou epoptavku nebo aaapoptavku.
Hana Miketová
Dobrý den, soudil jsem podle toho, jak web vypadá, mohu se zamozřejmě mýlit ..
Rozumím co uvádíte. Když se však na to podíváte i z druhé strany, ze strany provozovatele poptávkového systému, on potřebuje překročit kritickou masu výnosů, aby zajistil dostatečné množství poptávek, tedy vyvinul dostatečné množství marketingu či reklamy.
Výkonnostní model samozřejmě hýbe internetovými službami, je progresivní, odstraňuje bariéru pro vstup do systému. Na druhou stranu představuje mnohem vyšší riziko pro provozovatele.
Okomentovat