Kim Scott pracovala pro Google a Twitter. Později pro Apple připravila semináře o vedení lidí a vytvořila koncept „radikální otevřenosti“, který se stal populárním v Silicon Valley. Náhled části knihy k dispozici zde.
Nechci tvrdit, že takový jsem jak se v ní píše, ale cítím, že jdu tímto směrem. Vylepšení či potvrzení směru je vždy dobré ..
O čem to je:
- o hledání vyváženosti mezi náročností na lidi a výsledky na straně jedné a lidským přístupem, který vztahy prohlubuje a rozvíjí je na straně druhé (vůči "vymačkávání lidí jako citróny" přes vztahy),
- o tom jak zpětnou vazbu, resp. kritiku výsledků a práce lidí (na rozdíl od kritiky samotných osobností lidí) zanést do DNA firmy, tak aby byla konstruktivní, nikoliv destruktivní, ovšem stálá a důsledná,
- jak rozvíjet firemní kulturu směrem k otevřenosti, jak rozeznávat superstars v týmu, jak povýšení nemusí být nejlepší odměnou za dobrou práci.
Znáte to - to co je na šéfování nejtěžší? Brát poskytování kritiky jako součást práce a nezašlapat při tom nikoho do země. Nebát se těžkých situací a nepřehlížet příležitosti. Nejen zpětnou vazbu dávat, ale také jí přijímat a nastartovat tím další akce.
Na podrobnější post se teprve chystám po úplném přečtení ..
Na www.databazeknih.cz mne pobavil i jeden komentář :)
No comments:
Post a Comment