Lído, ty jsi byla pověřena prací na Centru právní pomoci v ePoptávka.cz, prosím tě představ se nám. Jak pracuješ dlouho v ePoptávka.cz a na jaké pozici?
Jmenuji se Ludmila jak už zaznělo v otázce a pracuji ve firmě více jak 2 roky jako pracovník zákaznické podpory.
Jaká je náplň tvojí práce?
Hlavně
telefonická a emailová podpora zákazníků a řešení jejich problémů v
rámci našeho systému. Kromě CPP mám také trvale na starost českou a
slovenskou verzi protálu Profito.
Jak se ti v B2M pracuje?
Má
práce je celkem hodně psychicky náročná, protože se na mne obrací téměř
výhradně lidé s problémy. A občas se člověk nevyhne i ostřejšímu
rozhovoru. Nicméně stresující povahu své práce vynahrazuje dobrý pracovní kolektiv.
Pojďme
se teď podívat na samotné CPP. Zavedli jsme ho v listopadu 2012 a máme
tedy za sebou zhruba pùl roku jeho fungování. Rád bych trochu
bilancoval.
Je to rozhodně krok dobrým směrem. Posiluje důvěru
zákazníků v náš systém. Dává nám prostředky jakými je možno působit jako
prostředník v obtížné komunikaci mezi dodavateli a poptávajícími.
Jak se díváš na samotnou myšlenku právně podporovat takto naše zákazníky?
Myšlenka
je to dobrá, ale ve většině případů se jedná spíše o mediační službu
než o faktickou právní pomoc. Každopádně CPP nemá kompetence rozhodovat
právní spory, to mají soudy.
Kolik žádostí do CPP jsi za celou dobu zpracovala?
Celkově asi 50. Ale bylo tu i dost případů, u kterých se nakonec ukázalo, že se nejedná o naše zákazníky.
Kdo se na tebe více obrací - poptávající - nebo dodavatelé?
Hlavně poptávající, dodavatelé se také obracejí, ale ve výrazně menší míře.
Jaký je typický problém žadatele?
Nejčastější
je, že došlo pouze k ústní dohodě mezi dodavatelem a poptávajícím.
Nicméně dodávka neproběhla dle představ poptávajícího a následné řešení
si obě strany představují odlišně a není možná dohoda obou stran.
Jak nejčastěji případy řešíš? Jaké máš pro to nástroje?
V
první fázi je potřeba se dobrat jádra problému. To spočívá hlavně v
komunikaci s oběma stranami a získání všech podrobností a dokumentů, což
bývá většinou velmi složité. V druhé fázi se porovnají získané
informace, které vedou k dalším krokům v jednání obou stran. Samozřejmě
monitoruji, zda došlo k vyřešení situace, ale jak už jsem v předchozí
otázce zmínila kompetence CPP jsou pouze omezené.
Co by jsi, pro bezpečné obchodování na ePoptávka.cz, oběma stranám doporučila?
Určitě
bych před uzavřením obchodu doporučila, aby si obě strany své obchodní
partnery prověřily. A to jak např. v obchodním či živnostenském
rejstříku, tak je dobré ověřit reference na internetových portálech a v
tématických diskuzích. K těmto se lidé uchylují, bohužel často ve
chvíli, kdy po uzavření obchodu vznikl problém a nikoli před uzavřením
obchodu. Samozřejmostí je, dle mého názoru, uzavření obchodu písemnou
formou, ze které by byly patrné práva a povinnosti obou stran, stejně tak
jako jejich jednoznačná identifikace. Neméně důležitá je také evidence
plateb za prováděnou zakázku, aby bylo nožné předejít i drobným
nedorozuměním, která mohou i dobře probíhající zakázku nepříjemně
zkomplikovat.
Je něco co považuješ za dùležité a nepadla na to otázka? :)
Ne, myslím, že již vše bylo řečeno a všem našim zákazníkům bych jen ráda popřála mnoho úspěšně ukončených obchodů.
Díky za rozhovor.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
My experiences with Italki
Italki is a platform for students or people who want to learn a foreign language. There are a lot of teachers, mainly native speakers, and ...
-
Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005...
-
Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp...
-
Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a ...
No comments:
Post a Comment