úterý 30. března 2021

Willio mění obchodní model

Jako nechci říkat, že sem to říkal. Ale říkal :) Místo provizního modelu zavedlo Willio předplatné. S odkazem na srovnání počtu slovenských dopytů na službách 123dopyt.sk a Willio.sk v mém minulém článku mohu říci jediné: 299 Eur za 50% počtu dopytů je konkurenčně drahé.

Což doložím i srovnáním počtu dopytů ve 2021:

  • leden: 123dopyt.sk - 2060 vs. 345 Wilio.sk
  • únor: 123dopyt.sk - 2128 vs. 510 Wilio.sk
  • březen: 123dopyt.sk - 2129 vs. 855 Wilio.sk

Vím, že je zde ambice rozjet to celosvětově v řadě států - viz. patička na wilio.com. Ale jako insider úspěšné firmy, která provozuje poptávkové systémy se mi to dost nezdá. Škáluj, až když funguje základní jednotka. Já ziskovost na jednotce nevidím. Vidím start-up bublinu, investiční hru na valuaci s několika koly stále se zvyšujícími investicemi. Valuace 4 mil. Eur za 100 % projektu. Kde jsou ale adekvátní výnosy a kde je zisk

Trochu mi to připomíná prodej AAApoptávky do rukou MAFRY, taky veliké oči. Nebo představu minulých vlastníků NejŘemeslníků - ocenění firmy a projektu při záporné roční bilanci. Hodně úspěchů přeji. Kouzlo není v projektu, kouzlo je v aktivním obchodu. Ten byznys tam sám nenaleze, není to druhý či další PPC systém.

Žádné komentáře: