středa 21. října 2020

Livesport Holding získal 49% v People2People (Wilio.com)

Slovenská společnost People2People s.r.o., za kterou stojí Martin Winkler a František Duračinský, získala nového podílníka v podobě Livesport Holding Ltd. Podle obchodného registru SR získal podíl ve výši 49% za 2,0 mil. Eur. Společnost People2People s.r.o. má velmi pestrou skupinu akcionářů a investorů jak z privátní tak z polostátní slovenské firemní sféry.

People2People s.r.o. provozuje poptávkový systém Wilio.com na Slovensku a v dalších zemích. Zřetelnou inspirací projektu je americký Thumbtack.com či evropská varianta Starofservice.com. Wilio nabízí zajištění profesionálů v různých oborech, pracuje aktivně s mobilní aplikací. Uvádí stažení více než 190 tis. aplikací, většinově z pozice poptávajících, neuvádí však rozložení po zemích.

Aktuálně na webu lze registrovat jazykové lokalizace služby do: angličtiny, maďarštiny, dánštiny, rumunštiny, estonštiny, turečtiny a němčiny a dále podle webu lokalizuje své poptávající i profesionály v řadě zemí.

Martin Winkler stál při vzniku Hopin, nejúspěšnější slovenské aplikaci v taxi oblasti.

Wilio.sk, které konkuruje našim projektů 123dopyt.sk a AAAdopyt.sk má na Slovensku cca 800 - 900 poptávek za měsíc.

Měl jsem příležitost se s oběma pány potkat na krátkém videocallu. Měli jsme zájem jednat o možnosti akvizice projektu Wilio.sk. Držím oběma palce, aby v této ´velké´ jízdě projektu dosáhli zajímavého postavení, rozsahu a rentability projektu. Vzhledem k tomu, že naše cesta projektů poptávkových systémů ePoptávka.cz a AAApoptávka.cz se ubírá pouze Českou a Slovenskou republikou a již nemáme zahraniční ambice, není kooperace na projektu naší prioritou.

Za co bych projekt pochválil je mobilní aplikace, celková modernost pojetí konceptu, konfigurátory poptávkových formulářů. Co mi byznysově nevyhovuje je absence týmu, který poptávky ověří a edituje do standarizované podoby, absence prodejního týmu - tedy v podstatě pasivní online obchod. A dále zejména obchodní model, který podle mého názoru nebude dostatečně rentabilní v době, kdy dojdou investiční prostředky vlastníků. Obával bych se také (po naší četné zahraniční zkušenosti) lokalizace do řady jazyků a zemí, ať se týká nejen jazykové lokalizace, ale zejména lokalizace společensky-ekonomické. Jde nejen o vnímání samotného pojmu poptávka, lead apod., ale i o historii malého a středního podnikání v dané zemi. I tak držím palce a jsem zvědavý jak se ambice naplní!

Žádné komentáře: