Sunday 15 May 2016

Internet marketing Stepování.cz

Pár čísel a pohledů na internetový marketing e-shopu Stepování.cz za roky 2014 - 2016. Jedeme stabilně ppc reklamu Sklik.cz, AdWords.cz a dále listing ve Zboží.cz a Heureka.cz a zápis na Firmy.cz (bez aukce a nákladů). Na zbožových vyhledávačích také v podobě ppc reklamy, ale vzhledem k charakteru a poměrné unikátnosti zboží zde není obvyklá konkurence, tedy není zde naplněno placené proklikávání.

Sklik


Průměrně 30 - 40 konverzí za kalendářní rok, obvykle 2/3 konverzí jsou vždy z období září - prosinec, kdy je největší sezóna - vysvětlení je jednoduché - startují kurzy pro veřejnost, společně se začátkem školního roku. Míra prokliku 3,93%, konverzní poměr 2,03%, cena za konverzi 57 Kč, cena za proklik 1,35 Kč. Průměrná roční útrata kolem 2 000 Kč.


Zboží.cz


Zhruba 15 - 20 konverzí za rok, míra prokliku 3,35%. Konverzní poměr 3,34% (to je vidět pouze v administraci Zboží.cz). Cena za konverzi 30,78 Kč - to je krásné, průměrná roční útrata necelých 500 Kč. Škoda, že to nelze dále škálovat a navýšit - ten výkon je tam zkrátka těžený na maximum, více lidí nehledá toto zboží. Ale přišel jsem na jeden způsob, jak to boostnout, ale není to v souladu s politikou Zboží.cz, takže ho nemohu zveřejnit :)


Firmy.cz

Beru to jako doplněk, stepařské boty hledají zákazníci hlavně jako produkt, tedy přes fulltext hledání a ve zbožových vyhledávačích. Zde se konverze dostávají pod tracking organic web. Investice do reklamy ve Firmy.cz pro mně není zajímavá - není tam výkon, lidé tam nehledají stepky a nemají unikátní sekci, kde by návštěvnost byla relevantní - nechce se mi se účastnit aukce v kategoriích Taneční obuv, když 80 - 90% zákazníků tam shání obuv na jiný tanec ..

Celkem služby Seznamu: 45 - 60 konverzí za rok, za cenu konverze kolem 45 Kč, s roční útratou asi 2 500 Kč. Velká pochvala Seznam.cz za sdružující rozhraní v http://penezenka.seznam.cz, kde lze srovnávat data z Skliku, Zboží.cz a Firmy.cz ve stejných pohledech a grafech.

Určitě větší polovina prodejů je se zdrojem offline (prodeje v klubech), nebo opakovaný prodej. V roce 2015 bylo 280 objednávek, v roce 2014 bylo 180 objednávek. Letos to průběžně vypadá na 400 - 450.


AdWords


Průměrně 35 konverzí za kalendářní rok, opět obvykle 2/3 konverzí jsou vždy z období září - prosinec. Míra prokliku 4,31%, konverzní poměr 1,37%, cena za konverzi 141 Kč, cena za proklik 1,93 Kč. Průměrná roční útrata kolem 2 500 Kč. Sklik vychází lépe.


Heureka.cz


Něco málo to dělá, ale ve srovnání s ostatními poměrně zanedbatelně. U Heureky mně spíše zajímá certifikát Ověřeno zákazníky, který vnímám přestižně a jsem rád, že ho konečně máme.

Asi nějaký potenciál je na zlepšení všech kampaní - nemám na to úplně čas a obávám se, že investice do někoho šikovného by byla v řádu nižších či středních jednotek tisíc Kč, takže si nejsem jistý, jestli by se mi tato investice vyplatila vzhledem k celkovému (vlastně směšnému) ppc rozpočtu. Takže to budu plichtit dále sám :) Kdyby se někdo našel, tak rád něco rozumného investuju ..

Ještě skvělá zpráva - máme za leden - 1/2 května již polovinu obratu z roku 2015 - rosteme stále! 

A to nás čekají 3 významné offline akce: prodejní stánek a účast našeho e-shopu na MČR ve stepu 26.5., dále na ME v Praze 10.-12.6. a na podzim na stepařském poháru v rámci Dance Life Expo pořádanéím v rámci BVV.

Zkoušíme štěstí v soutěži Živnostník roku 2016, kterou vyhlašuje Česká spořitelna společně s Hospodářskými novinami - no nevím :) Znáte to: takový self-mademanský příběh, od 0 k obratu, na začátku vlastně náhoda, několik let práce atd.

Když jsem to řekl doma, tak se žena ohradila, že ten živnostník by měla být ona - což je pravda, protože dnes 95% celého prodeje prochází jejíma rukama .. a já si hřeju polívčičku jen ve strategii, webu apod. :)

No comments:

My experiences with Italki

Italki is a platform for students or people who want to learn a foreign language. There are a lot of teachers, mainly native speakers, and ...