Přeskočit na hlavní obsah

Internet marketing Stepování.cz

Pár čísel a pohledů na internetový marketing e-shopu Stepování.cz za roky 2014 - 2016. Jedeme stabilně ppc reklamu Sklik.cz, AdWords.cz a dále listing ve Zboží.cz a Heureka.cz a zápis na Firmy.cz (bez aukce a nákladů). Na zbožových vyhledávačích také v podobě ppc reklamy, ale vzhledem k charakteru a poměrné unikátnosti zboží zde není obvyklá konkurence, tedy není zde naplněno placené proklikávání.

Sklik


Průměrně 30 - 40 konverzí za kalendářní rok, obvykle 2/3 konverzí jsou vždy z období září - prosinec, kdy je největší sezóna - vysvětlení je jednoduché - startují kurzy pro veřejnost, společně se začátkem školního roku. Míra prokliku 3,93%, konverzní poměr 2,03%, cena za konverzi 57 Kč, cena za proklik 1,35 Kč. Průměrná roční útrata kolem 2 000 Kč.


Zboží.cz


Zhruba 15 - 20 konverzí za rok, míra prokliku 3,35%. Konverzní poměr 3,34% (to je vidět pouze v administraci Zboží.cz). Cena za konverzi 30,78 Kč - to je krásné, průměrná roční útrata necelých 500 Kč. Škoda, že to nelze dále škálovat a navýšit - ten výkon je tam zkrátka těžený na maximum, více lidí nehledá toto zboží. Ale přišel jsem na jeden způsob, jak to boostnout, ale není to v souladu s politikou Zboží.cz, takže ho nemohu zveřejnit :)


Firmy.cz

Beru to jako doplněk, stepařské boty hledají zákazníci hlavně jako produkt, tedy přes fulltext hledání a ve zbožových vyhledávačích. Zde se konverze dostávají pod tracking organic web. Investice do reklamy ve Firmy.cz pro mně není zajímavá - není tam výkon, lidé tam nehledají stepky a nemají unikátní sekci, kde by návštěvnost byla relevantní - nechce se mi se účastnit aukce v kategoriích Taneční obuv, když 80 - 90% zákazníků tam shání obuv na jiný tanec ..

Celkem služby Seznamu: 45 - 60 konverzí za rok, za cenu konverze kolem 45 Kč, s roční útratou asi 2 500 Kč. Velká pochvala Seznam.cz za sdružující rozhraní v http://penezenka.seznam.cz, kde lze srovnávat data z Skliku, Zboží.cz a Firmy.cz ve stejných pohledech a grafech.

Určitě větší polovina prodejů je se zdrojem offline (prodeje v klubech), nebo opakovaný prodej. V roce 2015 bylo 280 objednávek, v roce 2014 bylo 180 objednávek. Letos to průběžně vypadá na 400 - 450.


AdWords


Průměrně 35 konverzí za kalendářní rok, opět obvykle 2/3 konverzí jsou vždy z období září - prosinec. Míra prokliku 4,31%, konverzní poměr 1,37%, cena za konverzi 141 Kč, cena za proklik 1,93 Kč. Průměrná roční útrata kolem 2 500 Kč. Sklik vychází lépe.


Heureka.cz


Něco málo to dělá, ale ve srovnání s ostatními poměrně zanedbatelně. U Heureky mně spíše zajímá certifikát Ověřeno zákazníky, který vnímám přestižně a jsem rád, že ho konečně máme.

Asi nějaký potenciál je na zlepšení všech kampaní - nemám na to úplně čas a obávám se, že investice do někoho šikovného by byla v řádu nižších či středních jednotek tisíc Kč, takže si nejsem jistý, jestli by se mi tato investice vyplatila vzhledem k celkovému (vlastně směšnému) ppc rozpočtu. Takže to budu plichtit dále sám :) Kdyby se někdo našel, tak rád něco rozumného investuju ..

Ještě skvělá zpráva - máme za leden - 1/2 května již polovinu obratu z roku 2015 - rosteme stále! 

A to nás čekají 3 významné offline akce: prodejní stánek a účast našeho e-shopu na MČR ve stepu 26.5., dále na ME v Praze 10.-12.6. a na podzim na stepařském poháru v rámci Dance Life Expo pořádanéím v rámci BVV.

Zkoušíme štěstí v soutěži Živnostník roku 2016, kterou vyhlašuje Česká spořitelna společně s Hospodářskými novinami - no nevím :) Znáte to: takový self-mademanský příběh, od 0 k obratu, na začátku vlastně náhoda, několik let práce atd.

Když jsem to řekl doma, tak se žena ohradila, že ten živnostník by měla být ona - což je pravda, protože dnes 95% celého prodeje prochází jejíma rukama .. a já si hřeju polívčičku jen ve strategii, webu apod. :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k