Přeskočit na hlavní obsah

15 tipů jak vyhrát každou zakázku

Produkujeme vzdělávací video kurz na míru poptávkovým systémům ePoptávka.cz a 123dopyt.sk.

Nápad natočit toto video se objevil po schůzce Michala (VímVíc.cz) a Petra, nakonec ze spolupráce sešlo. Nápad jsme však táhli dál a nabídku dali Janu Laiblovi, který nám přišel jako velmi vhodný svým osobním byznys brandem, který si dlouhodobě buduje (www.janlaibl.cz / www.janicnechci.cz).

O co tedy jde? Dlouhodobě cítíme potřebu nejen prodávat služby poptávkového systému, ale také zákazníky vzdělávat a navigovat, jak se službou pracovat co nejlépe a efektivně. Dlouhodobě, v podstatě již od vzniku služby v roce 2006, se také dotazujeme obou stran jak dodavatelů tak poptávajících a máme tedy také řadu dat, informací a zkušeností, které jsme chtěli do kurzu poskytnout.

Výsledkem bude zhruba takováto osnova kurzu (pracovní verze):
  • Jak fungují poptávky? 
  • Co vlastně zákazníci chtějí a jak se rozhodují?
    • Pozn. zákazník se rozhoduje komplexně, nikoliv pouze podle ceny.
  • Jak by měla působit Vaše firma navenek? 
  • Správné nastavení profilu 
  • Kdy je nejlepší reagovat na poptávku? 
  • Kvalifikujte aneb je dobrá strategie reagovat na každou poptávku? 
  • E­mail nebo telefon? 
  • Využijte své reference naplno 
  • Jak napsat skvělou nabídku? 
  • Telefonujte jako mistr obchodník 
    • Pozn. první kontakt je ten nejdůležitější 
  • Práce s cenou 
  • Organizace obchodních příležitostí 
  • Osobní kontakt se zákazníkem 
  • Nejčastější chyby ostatních aneb kde může být právě Vaše příležitost? 
  • Vyhrál jsem zakázku, ale co dál? 
  • Smlouva o dílo 
  • Péče o stávající zákazníky 

Byl jsem svědkem nejen společných hodin a hodin práce, kdy se podle osnovy plnil a vytvářel textový obsah do přesného scénáře, ale také samotného natáčení, které produkuje s Jan Laiblem Jan Sedláček (Meande.cz). Práce je to veliká, osobně jsem s průběhem nadmíru spokojený. Je to kvalita nejenom po stránce obsahové a po stránce mluveného (hereckého) projevu, ale také po stránce zpracování výsledných videí, samotného natáčení i postprodukce.

Jak se natáčelo (pohled ze zákulisí):


Výsledná kapitola videa:


V plánu je i varianta nabízet celý video kurz také v běžné offline podobě - tedy DVD nosič, obal a tištěná praktická příručka mluveného slova, grafů apod.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k