Přeskočit na hlavní obsah

B2Call - nové výzvy a příležitosti

Projekty ePoptávka.cz, 123dopyt.sk, ÚředníNástěnka.cz a .sk a další provozuje společnost B2M.CZ s.r.o. Poslední roky se ukazuje, že mimo nesporné přínosy obou hlavních projektů zasílání obchodních příležitostí, tj. poptávky a veřejné zakázky, je stejnou či dokonce ještě větší hodnotou byznysové know-how výstavby a řízení růstu výnosů pomocí telefonní prodeje. To je hodnota a budoucí příležitost růstu, která přesahuje hodnotu současných projektů. Nevím, jak se to bude čtenářům tohoto postu zdát, ale ti, kteří jsou uvnitř a sledují, nebo spolupracují na růstu výnosů v řádech desítek procent ročně vědí o čem mluvím. Zkrátka, mírně cynicky tímto říkám, že schopnost prodávat služby se vším co k tomu patří, tj. od výběrů a náborů obchodníků, jejich školení, adaptaci, zlepšování a motivaci, je samo o sobě cennějším know-how, než produkt samotný. Konec cynismu :-)

Často se mně různí lidé ptali jak jsem rozchodil pracovní krizi z podzimu 2014 a já odpovídal, že jen tím, že jsem z hlavy vymetl pochybnosti o tom, zda to děláme dobře a uvolněný čas byl využit k tomu, abysme to dobře dělali. A byla to pravda. Někdy se člověk sám na sebe ušije přísnější metr a bič, než na ostatní. Netušil sem tehdy co bude dál.

Co je B2Call?

B2Call je nová společnost, účetní a právní jednotka, která vůči B2M.CZ doplňuje řady našich obchodních partnerů - externích call-center. Vůči B2M.CZ tedy vystupuje jako dodavatel jako každý jiný obchodní partner. Odměnou je běžná tržní prodejní provize. Motivace proč řešíme rozvoj obchodu tímto způsobem je nasnadě: možnosti posílení a navýšení obchodních týmů u externích partnerů jsou vždy v čase omezené. Navíc, po několika letech spolupráce, sledujeme jakousi vzájemnou stabilizaci nebo i stagnaci spolupráce a růstový potenciál se vytrácí, přizpůsobuje náborovým možnostem call-centra.

Jednoduše řečeno - B2Call s.r.o. je nové B2B prodejní call-centrum, které začíná pracovat pro svého klienta, kterým je B2M.CZ. Naše vize je vytvořit v příštích několika letech 2 - 3 lokality s pobočkami, které budou tvořit 100 - 150 operátorských míst. Vše telefonní akviziční prodej. Nebude-li reálné, aby tito operátoři prodávali projekty B2M.CZ, budeme hledat pro B2Call kampaně třetích stran jako v klasickém komerčním call-centru.


S potěšením  musím říci, že společnost B2Call má tři spolumajitele. A přišla nabídka, abych byl jedním z nich. Většinovým vlastníkem je Petr Valeš s 55% podílem, dalším Otto Kočí s 30% podílem a dále Jakub Truneček s 15% podílem. Po mé polské anabázi s nerealizovanou možností podílu v Ataxo Sp. z o.o. a dále s třetinovým podílem v mfa projektu polandtrade.pl, je to - řekl bych - nejserióznější podílnictví, které ke mě dorazilo. Vzhledem ke kapitálové připravenosti firmy, unikátní startovní pozici partnerstvím s B2M.CZ a složení celého týmu považuji danou nabídku za velmi vstřícnou.

Projekt dává dobrý smysl, poskytuje příležitost synergie s řízením B2M.CZ. To vnitřní uspokojení je samozřejmě o cestě od vedoucího poptávkového týmu, přes ředitele až k byznys partnerovi.

A co my - ptají se naši partneři?

Naši partneři se nemusí obávat svého obchodního postavení v B2M.CZ. Pokud spolupráce funguje a dává oboustranně smysl, nemáme v B2M.CZ důvod na spolupráci něco měnit. Obchod generovaný B2Call považujeme za nový a nemá žádný smysl jím nahrazovat obchod, který do firmy již přichází jen pomocí jiného zdroje. Chceme meziročně růst, protože vše jiné je stagnace. Na druhou stranu, bereme věc ještě daleko více do svých rukou. Nebudeme omezeni, jak to jde či nejde partnerovi. Je jasné, že poznáme úspěchy i úskalí sami na vlastní kůži, ale to už s oddělením Inhouse prožíváme 2 roky - tedy nic nového. Jdeme do toho však s otevřený hledím a nadšením a těšíme se!

Kde a kdy začínáme?

Mottem B2Call je jít za náborem obchodníků do regionů - do krajů. Začínáme 1.7. v Plzni. Respektive už jsme začali před 1,5 měsícem náborovat operátory, kteří z Plzně každý den dojžděli do kanceláře do Prahy, protože trvalo úskalí založení nové společnosti, nájemní smlouvy, infrastruktura nové kanceláře atd. atd. (poznámka: založení nové firmy je opravdu - nejen - časově náročně v ČR!)

Cílíme nyní na první tým okolo 10 lidí, potenciál kanceláře je cca 25 - 30 osob. Výběr Plzně, mimo stejnojmenné pivo :-), byl dán především dopravní dostupností a náborovým potenciálem. Do konce roku 2015 chceme pokračovat a otevřít další 1 - 2 pobočky B2Call - předpokládám, že pravděpodobně půjde o některé z měst jako je Hradec Králové, Pardubice či Ústí nad Labem nebo Liberec.

Vítáme do našeho týmu v B2Call kolegyni Blancu Kutlákovou, která začne v Plzni na pozici teamleader - manažer obchodního týmu.

Hledáme dále schopné a motivované nové kolegy:
Kancelář v Plzni otevíráme 1.7.2015, kancelář je umístěna v ul. Americká 2719/3, Plzeň.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k