Přeskočit na hlavní obsah

Global Market Finder

Zajímavá služba Google Global Market Finder je propojená s AdWords a Google Translate. Dokáže vám na základě zadaných vstupních údajů jako je - země, jazyk a klíčová slova - indikovat potenciál a konkurenci na daném trhu. Trh si můžete volit na světadíly, top země G20, nebo rozvojové trhy.


Potenciálem je myšleno kolik hledání mají daná klíčová slova, konkurence je stanovena jako podíl počtu inzerentů v AdWords vůči počtu všech klíčových slov v Google AdWords. Není to všemocné a tak jednoduché, jak to vypadá, ale něco to vypovídá.

Zkoušel jsem, jak jsme na to s poptávkovým systémem v Evropské unii. V search inzerci je standardně reprezentován top slovy poptávka, poptávky.


Z toho výsledku čtu, a potvrzuji si znovu svoji domněnku:
  • Poptávkový systém (tak jak ho známe z ČR) je svého druhu ojedinělý jako byznys model a webová služba dohromady (profesor Sedláček na mé fakultě sociologie by nepochybně uvedl výraz sui generis - tedy ´svého druhu´). Protože pouze Česká republika a Slovensko mají indikovanou středně vysokou konkurenci (při poměrně nízkém stupni příležitosti).
  • Usuzuji z toho, že v jiných státech Evropské unie neexistují poptávkové systémy tak, jako u nás a na Slovensku. Protože si nedokážu představit, že by existoval poptávkový systém v této podobě a neinzeroval na nejkonverznější slova jako poptávka / poptávky ..
  • Na druhou stranu by to znamenalo, že v ostatních zemích existují další (a to obrovské) příležitosti. Zde jsou však souvislosti s regionální expanzí podstatně složitější, o čemž jsem již psal v článcích Zkušenosti s expanzí do zahraničí a Jak jsme neuspěli v zahraničí.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k