Potenciálem je myšleno kolik hledání mají daná klíčová slova, konkurence je stanovena jako podíl počtu inzerentů v AdWords vůči počtu všech klíčových slov v Google AdWords. Není to všemocné a tak jednoduché, jak to vypadá, ale něco to vypovídá.
Zkoušel jsem, jak jsme na to s poptávkovým systémem v Evropské unii. V search inzerci je standardně reprezentován top slovy poptávka, poptávky.
Z toho výsledku čtu, a potvrzuji si znovu svoji domněnku:
- Poptávkový systém (tak jak ho známe z ČR) je svého druhu ojedinělý jako byznys model a webová služba dohromady (profesor Sedláček na mé fakultě sociologie by nepochybně uvedl výraz sui generis - tedy ´svého druhu´). Protože pouze Česká republika a Slovensko mají indikovanou středně vysokou konkurenci (při poměrně nízkém stupni příležitosti).
- Usuzuji z toho, že v jiných státech Evropské unie neexistují poptávkové systémy tak, jako u nás a na Slovensku. Protože si nedokážu představit, že by existoval poptávkový systém v této podobě a neinzeroval na nejkonverznější slova jako poptávka / poptávky ..
- Na druhou stranu by to znamenalo, že v ostatních zemích existují další (a to obrovské) příležitosti. Zde jsou však souvislosti s regionální expanzí podstatně složitější, o čemž jsem již psal v článcích Zkušenosti s expanzí do zahraničí a Jak jsme neuspěli v zahraničí.
No comments:
Post a Comment