pátek 28. března 2014

Global Market Finder

Zajímavá služba Google Global Market Finder je propojená s AdWords a Google Translate. Dokáže vám na základě zadaných vstupních údajů jako je - země, jazyk a klíčová slova - indikovat potenciál a konkurenci na daném trhu. Trh si můžete volit na světadíly, top země G20, nebo rozvojové trhy.


Potenciálem je myšleno kolik hledání mají daná klíčová slova, konkurence je stanovena jako podíl počtu inzerentů v AdWords vůči počtu všech klíčových slov v Google AdWords. Není to všemocné a tak jednoduché, jak to vypadá, ale něco to vypovídá.

Zkoušel jsem, jak jsme na to s poptávkovým systémem v Evropské unii. V search inzerci je standardně reprezentován top slovy poptávka, poptávky.


Z toho výsledku čtu, a potvrzuji si znovu svoji domněnku:
  • Poptávkový systém (tak jak ho známe z ČR) je svého druhu ojedinělý jako byznys model a webová služba dohromady (profesor Sedláček na mé fakultě sociologie by nepochybně uvedl výraz sui generis - tedy ´svého druhu´). Protože pouze Česká republika a Slovensko mají indikovanou středně vysokou konkurenci (při poměrně nízkém stupni příležitosti).
  • Usuzuji z toho, že v jiných státech Evropské unie neexistují poptávkové systémy tak, jako u nás a na Slovensku. Protože si nedokážu představit, že by existoval poptávkový systém v této podobě a neinzeroval na nejkonverznější slova jako poptávka / poptávky ..
  • Na druhou stranu by to znamenalo, že v ostatních zemích existují další (a to obrovské) příležitosti. Zde jsou však souvislosti s regionální expanzí podstatně složitější, o čemž jsem již psal v článcích Zkušenosti s expanzí do zahraničí a Jak jsme neuspěli v zahraničí.



Žádné komentáře: