úterý 11. února 2014

Vizualizace v B2M

Tématu vizualizace výsledků a cílů je u nás věnována značná péče, minimálně tento rok. Začíná to cíli, ať již obchodními, nebo produkčními (poptávky, veřejné zakázky). Nejdůležitějším kritériem je meziroční růst. Bereme firmu jako jízdu autem - buď máte nohu na plynu a zrychlujete, nebo ne a potom rychlost nutně klesá. Takže máme raději nohu na plynu a plánujeme jak moc ten rychlostní pedál sešlápnout ..

Aby bylo jasno a kontrola plnění cílů byla zjevná, jasná a rychlá, máme téměř v každém týmu LCD obrazovku na které běží konkrétní projekce, připravené týmu na míru.

Sledujeme absolutní denní čísla, plnění měsíčních cílů v %, meziroční srovnání v % - včetně vizualizace v grafu. V případě prodeje, také hrubý prodej po prodejních kanálech. První, co člověk mimoděk udělá po příchodu do práce, je letmý pohled "jak si dnes stojíme".


Projekce, která mně zajímá nejvíc - denní vývoj objednávek našich služeb.


Na závěr několik pěkných citátů s tématem cíle:
  • Člověk mnoho vydrží, má-li cíl. Tomáš Garrigue Masaryk
  • Když chybí cíl, zabýváme se otázkou, kterou nohou vykročit. Pavel Kosorin
  • Sláb jenom ten, kdo v sebe ztratil víru a malý ten, kdo zná jen malý cíl. Svatopluk Čech
    (zdroj: Wikicitáty)

Žádné komentáře: