Přeskočit na hlavní obsah

Spokojenost dodavatelů / poptávajících na ePoptávka.cz

ePoptávka.cz, jako ostatně většina poptávkových systémů, se snaží udržet vyvážený ekosystém obou stran, bez kterých by poptávkový systém nemohl existovat - poptávající a dodavatele. Na čí straně stojíme? To takto nelze říci. Na obou, snažíme se o vyváženost.

Někdy je to obtížný úkol. Každá strana má "své zájmy". Zájmem dodavatelů je co nejvíce kvalitních a hodnotných poptávek, zájmem poptávajícího je získat co nejlepší nabídky (pro něj: tedy cena / kvalita / podmínky apod.). Ačkoliv se to nezdá, podle interních a dlouhodobých průzkumů strany poptávajícího cena není majoritní ukazatel, podle kterého se rozhodují - do hry vstupuje také kvalita, servis, celkové podmínky nabídky apod. To platí zejména u firemních zákazníků.

Do toho samozřejmě také vstupuje zájem provozovatele, logicky mít co nejvíce zákazníků.

Postupem času jsme museli také přistoupit k přísnému a nekompromisnímu postupu vůči firmám, které svým jednáním poškozují druhou stranu a současně jméno služby, např. nekorektní obchodní jednání. Na straně poptávajících je jich méně.

Dodavatelů se ptáme již několik let na jejich spokojenost se systémem a je to pro nás přínosná a zajímavá zpětná vazba.


Co nám tedy uvádějí dodavatelé? Některé vybrané příklady odpovědí, pro objektivitu pozitivní i negativní:

(+) Myslím, že vaše služby fungují v rámci vašich možností, ale je pravda, že některé poptávky jsou mimo "mísu" a nezajímavé, ale to je spíše problém poptávajících.....

(-) Mrzí mě hodnocení, ale za celé období jsme nezrealizovali ani jednu poptávku. Přijde mi, že děláme tzv "KŘOVÍ" pro již vybrané subjekty. Nebo se jedná o zakázky malého rozsahu.

(+) Služba je v pořádku, ale jak jsem již při sjednávání služby upozorňoval, máme u nás ve firmě momentálně nastaveny postupy, takovým způsobem, že na žádné akce k poptávkového systému nemáme kapacity.

(0) Dobrý den, toto není na mně, abych hodnotil ( radil ) jak službu zlepšit. Vy děláte svoji práci, ale je tam mnoho potencionálních uchazečů o poptávky. Tím se stane, že se na mne nedostane, ale to není váš problém. Takže nevím co dělat jinak.

(-) Častější a adresnější zasílání poptávek. Na druhou stranu si uvědomuji jaká je doba a poptávky nemusí být pro firmy prioritou číslo jedna. Přesto přejí hodně úspěchů.

(-) bereme tuto službu jako doplňkovou, prodáváme zboží vyšší cenové relace, zákazník dostane desítky nabídek od našich konkurentů, jde hlavně po ceně, takže minimální úspěšnost našich nabídek

(+-) Vaše firma plní vzájemnou dohodu. To je bezva. Za jedince, kteří zasílají poptávky nemůžete. Zatím jsme se setkali pouze s lidmi, kteří pojímají Vaši firmu jako zprostředkovatele sponzorů. V příštím roce asi od smlouvy s Vámu ustoupíme a budeme získávat uplatnění na trhu tak, jako v prvním roce podnikání. Přejeme Vám hodně úspěchů při získávání nových klientů a hlavně pohodu v duši. Při konzultacích s druhými podnikateli v našem oboru jsou zkušenosti s jinými poptávkovými systémy obdobné. Pokud se podíváte na www stránky, někdy nad obsahem popávky zůstává rozum stát. Pokud se nezkontaktujete s poptávajícím. Povětšinou se Vám mysl rozjasní. Těžko můžete splnit požadavek poptávajícího, který si představuje, že mu zadaný výrobek prodáte za cenu, která dosahuje zhruba 2/3 nákladů na na jejich výrobu. Ale to není Váš problém. Vy s námi jednáte seriózně. Za to Vám děkujeme.

(--) Za celý rok se k nám dostalo jen několik málo poptávek, které odpovídaly přesně naší činnosti. Oboru podnikání - tj. obchod či konzultace ve všeobecném hledisku sice poptávkiy odpovídají, ale my jsme velmi konkrétně zaměřeni na prodej ready made společností, zakládání společností a poskytování služby virtuálního sídla a z tohoto konkrétního hlediska obsah poptávek nepokrývá naši nabídku. Pro příští rok službu rozhodně nemáme v plánu obnovit.

(+) Služba je dobrá, pokud je správně začleněná poptávka, což bylo v mém případě trochu komplikované.

Celkové dlouhodobé hodnocení spokojenosti dodavatelů se pohybuje zhruba od roku 2008 na úrovni známky 2 - 2,5 na škále známky 1 - 5 jako ve škole.


Stejně tak se ptáme také poptávajících a i zde jsou spokojení i méně spokojení uživatelé:

(+) Služby jsem využila poprvé,jsem spokojena a mnohokrát děkuji 

(-) Velmi malý prostor pro slovní specifikaci poptávky, což vede k nejasnostem pro potenciální zájemce.

(+) Snad by efektivitu poptávkového řízení zvýšila možnost vědět a moci ovlivnit před rozesláním jména firem k nimž bude poptávka zasílána. Jinak ale systém funguje.

(+) Byl jsem spokojený s rychlostí a jednoduchostí realizace i zpětnou vazbou.

Celkové dlouhodobé hodnocení spokojenosti poptávajících se pohybuje zhruba od roku 2008 na úrovni známky 2 na škále známky 1 - 5 jako ve škole.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k