Trh se tedy dále konsoliduje. NejŘemeslníci usilovali o prodej již od poloviny roku 2016, byli jsme také mezi oslovenými. Neshodli jsme se zásadně na ocenění projektu, které podle nás nutně musí reflektovat hospodářský výsledek projektu, nabízející si však služby cenil podle perspektivy a budoucího potenciálu. Moje hodnocení: značka je to dobrá, počty poptávek zajímavé, ale obchodní model velmi problematický. Pod novým vlastníkem, když si uvědomíme je Saint-Gobain má v ČR za rok 2017 obrat 4,3 miliardy Kč a provozní výsledek hospodaření 437 milionů Kč, bude ač autonomní a soběstačná služba na okraji hlavního korporátního zájmu. Vykřičníkem by mělo být působení AAApoptávka.cz pod křídly mediální domu.
Osobně se domnívám, že pro nového vlastníka jsou NejŘemeslníci dobrou databází řemeslníků a firem ve stavebnictví a současně aktivním flow poptávek koncových spotřebitelů stavebních materiálů. Tedy vlastně velmi kvalitní databází konzumentů a dodavatelů stavebních materiálů. Podle mého názoru opustí další poptávkové vertikály, které se snažili rozjet, tedy informační technologie, tisk, reklama atd. a vrátí se k původní myšlence a orientaci na stavebnictví a stavební materiál.
Pro skupinu B2M.CZ, tedy ePoptávka.cz a AAApoptávka.cz asi dobře nebo alespoň neutrálně. I když o překvapení nemusí být nouze :) Nový vlastník není z oblasti online, ačkoliv je velmi kapitálově silný a v mnoha ohledech synergický ve stavebnictví a stavebním materiálu, tedy v hlavním oboru poptávkových systémů.
Stav v ČR poptávkových služeb je tedy nyní následující:
Podle počtu poptávek / měsíc - podle webů služeb:
Podle revenues služby - kvalifikovaný odhad:
No comments:
Post a Comment