Přeskočit na hlavní obsah

NejŘemeslníci.cz prodány Saint-Gobain

Další poptávková služba z hlavních hráčů v České republice se dočkala změny vlastníka. Skupina KKCG, prostřednictvím Springtide Ventures, prodala server NejŘemeslníci, vlastněný společností Trust Yard s.r.o. Novým vlastníkem je korporace Saint-Gobain, světový lídr v prodeji stavebních materiálů. Více informací E15, či CzechCrunch. Cena transakce nebyla zveřejněna, nicméně podle Sbírky listin Justice.cz lze dovodit či spekulovat, že se jednalo o vyšší jednotky milionů Kč.

Trh se tedy dále konsoliduje. NejŘemeslníci usilovali o prodej již od poloviny roku 2016, byli jsme také mezi oslovenými. Neshodli jsme se zásadně na ocenění projektu, které podle nás nutně musí reflektovat hospodářský výsledek projektu, nabízející si však služby cenil podle perspektivy a budoucího potenciálu. Moje hodnocení: značka je to dobrá, počty poptávek zajímavé, ale obchodní model velmi problematický. Pod novým vlastníkem, když si uvědomíme je Saint-Gobain má v ČR za rok 2017 obrat 4,3 miliardy Kč a provozní výsledek hospodaření 437 milionů Kč, bude ač autonomní a soběstačná služba na okraji hlavního korporátního zájmu. Vykřičníkem by mělo být působení AAApoptávka.cz pod křídly mediální domu.

Osobně se domnívám, že pro nového vlastníka jsou NejŘemeslníci dobrou databází řemeslníků a firem ve stavebnictví a současně aktivním flow poptávek koncových spotřebitelů stavebních materiálů. Tedy vlastně velmi kvalitní databází konzumentů a dodavatelů stavebních materiálů. Podle mého názoru opustí další poptávkové vertikály, které se snažili rozjet, tedy informační technologie, tisk, reklama atd. a vrátí se k původní myšlence a orientaci na stavebnictví a stavební materiál.

Pro skupinu B2M.CZ, tedy ePoptávka.cz a AAApoptávka.cz asi dobře nebo alespoň neutrálně. I když o překvapení nemusí být nouze :) Nový vlastník není z oblasti online, ačkoliv je velmi kapitálově silný a v mnoha ohledech synergický ve stavebnictví a stavebním materiálu, tedy v hlavním oboru poptávkových systémů.

Stav v ČR poptávkových služeb je tedy nyní následující:

Podle počtu poptávek / měsíc - podle webů služeb:

Podle revenues služby - kvalifikovaný odhad:


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k