Přeskočit na hlavní obsah

AAApoptávka 1 měsíc po převzetí

31.8.2018 jsme nabyli vlastnictví AAApoptávka.cz. Dělali jsme na tom od července do srpna 2018, kdy se vyjednávalo o celé formě akvizice a připravovala smlouva a podmínky. Součástí smlouvy byla také podmínka, aby převzetí proběhlo bez přerušení provozu. Po převzetí se minulému šéfovi projektu Tomášovi Voharčíkovi ulevilo a nám v B2M se docela přitížilo :) Září 2018 byl první měsíc pod novým vlastníkem. Nicméně musím říct, že celou firmu to nakoplo k novým výzvám a je to impuls jak jsme předpokládali.

Technologie
Největší problém se nakonec ukázali technologie, tedy technický stav obou aplikací, jejich architektura a správa webů. Původním záměrem bylo se zaměstnanci převzít také IT vývoj 1-2 lidi, ale rozhodli se oba využít příležitosti a změnit projekt. Tedy jsme technicky převzali cca 8 let starou aplikaci, bez znalosti databázové struktury, neoddělený kód .php od html, samozřejmě bez dokumentace. Trochu harakiri (Wiki: japonská rituální forma sebevraždy). Sice jsme již celý srpen připravovali změny k 1.9., ale i tak to bylo a stále ještě je náročné pro skvělé B2M IT, které opravdu zaslouží velkou pochvalu a uznání za zvládnutí válečného stavu, který ani náhodou nepřipomíná běžný provozní stav. Je velký problém pro udržitelnost aplikace a kódu, když si vývoj nedokáže prosadit, byť postupné, zlepšování architektury služby při zvládání běžných požadavků. Věc, které na B2M službách trvá vývojově hodiny na převzaté aplikaci trvá dny, navíc s velkými riziky neprobádaných částí kódu.

Obchod
Co se týká prodeje plus minus se naplňují očekávání, které jsme měli. Retence zákazníků drží, jak bylo deklarováno. Co bylo rozjeto zcela nově a projekt nejel, nebo kde neměl úspěch byl cross prodej dalších služeb stálým zákazníkům a také akviziční prodej ve studené formě a samozřejmě leadovací formě. Všechny prodejní zdroje překvapily okamžitým náběhem do cílovaných prodejů a věřím, že to tak bude i nadále. Medaile za zásluhy patří oddělení Inhouse, zejména Renata a Jarka, dále Retence a partnerům!

Zaměstnanci
Podle plánu mělo přejít s projektem 12 zaměstanců, lidi se však začali průběžně drolit, takže konečné číslo bylo 5 lidí, kteří z MAFRY přešli do AAA poptávka s.r.o. Důležité však bylo, že přišli poptávkáři a obchodníci. Nyní se ukazuje, že dokážeme synergicky jak produktové tak obchodní potřeby pokrýt ze zdrojů B2M.

Byla to také příležitost k několika výstupům v online médiích:

Spřádáme produktové a obchodní plány na rok 2019. Těšíme se!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k