středa 22. listopadu 2017

Tip na knihu: Blázinec v Silicon Valley

Na tuto knížku jsem četl annonci na Lupa.cz. Napsal ji Antonio García Martínez, startupista, produktový manažer Facebooku a poradce Twitteru. Popisuje kapitalismus v Sillicon Valley a dává nahlédnout do světa technologických firem. Je to pořádná bichle, čte se velmi pěkně a pro našince v internetových firmách je velmi zajímá.

Některé části jsou pěkné bonmoty, které si dovolím citovat:

  • Reklama vás nutí, abyste si koupili šmejd, který nejspíš nepotřebujete, za peníze, které nejspíš nemáte.
  • První, kdo opouští potápějící se loď, nejsou krysy. Jsou to ti členové posádky, kteří umějí plavat.
  • Ve Valley se říká: Jestliže váš nápad za něco stojí, nikdo vám ho neukradne, právě naopak - musíte ho lidem nacpat do hřtánu.
  • Klasickým znakem předem neúspěšného nápadu na startup je, že k úspěchu potřebuje nejméně dva (nebo i víc) zázraků.
  • Život je to, co se stane, když si děláte jiné plány.
  • Investoři jsou lidé, kteří mají více peněz než času.
  • Zaměstnanci jsou lidé, kteří mají více peněz než času.
  • Podnikatelé jsou jen svůdníci mezi nimi.
  • Startupy jsou podnikatelské experimenty financované z cizích peněz.
  • Marketing je jako sex: platí za něj jen zoufalci.
  • Úspěch omlouvá všechny hříchy.
  • Hrabivost a marnivost jsou dva motory buržoazní společnosti.
  • Manažeři jsou většinou neschopní a svá místa si drží pomocí netečnosti a politiky.
  • Nejdůležitejší rozhodnutí ve startupu - tak jako v životě - je vybrat si partnera. Tím se určí vše, co přijde potom.
  • Partnerství ve startupu je jako manželství, ale bez šoustání (Paul Graham o zakladatelích startupů).
  • Lidé se nijak nemění, jen se z nich stávají lepší herci.
  • Když se vám zdá, že máte vše pod kontrolou, nejedete dost rychle (Mario Andretti, závodník formule 1).
  • Sexu existují jen dva druhy: dobrý .. a lepší.
  • Startup je něco jako skočit ze skály a během pádu si stavět letadlo. Jak vysoký útes je a kolik času má skokan před smrt, vychází z toho, kolik peněz nasbíráte.
  • Trendová odpověď zní, že je třeba najít to, co se označuje jako "product-market fit", což je nóbl způsob, jak říct, že musíte udělat to, za co budou lidé ochotni platit.
  • Hotové je lepší, než perfektní. Perfektní je nepřítel dobrého.
  • Naše práce není nikdy hotová. Udělej to rychleji!


Žádné komentáře: