Přeskočit na hlavní obsah

Nový projekt: ReferenceHodnocení.cz

Tak tu máme něco nového - projekt ReferenceHodnocení.cz - něco zcela odlišného od zasílání poptávek a veřejných zakázek jako obchodních příležitostí.

Jde o projekt, který se zaměřuje na tuning stávajícího obchodního výkonu firmy na internetu. Získává a propaguje hodnocení a reference o firmě a jejích službách na internetu - velmi zjednodušeně a obecně řečeno. Zkrátka, jak řekl náš jeden obchodní partner, jde o takovou ´Heureku pro firmy´ bez ohledu na to, zda to jsou e-shopy, nebo firmy online či offline ..

Uvažujeme, že podobných systémů není mnoho, vlastně není pořádný žádný. Ano, Firmy.cz umožňují hodnotit, je tu Heureka.cz, NejŘemeslníci.cz jsou postavené na hodnocení, jsou tu menší oborové platformy jako např. ZnámýLékař.cz. Co je však problém je, že systémů je hodně a hodnocení málo - lidé mají slabou motivaci hodnotit. Od toho se odrážíme a přidáváme k dalšímu systému na hodnocení v řadě službu a přidanou hodnotu - hodnocení a reference pro klienta získáme od jeho zákazníků a dále je budeme propagovat v hledání.

Základem služby ReferenceHodnocení.cz je referenční profil - tedy unikátní stránka firmy ve tvaru adresy firma.referencehodnoceni.cz, kde jsou hodnocení a reference o firmě. Dali jsme si záležet, aby design každé stránky byl hezký, včetně podkladového oborového obrázku, který bude pro každou firmu (později asi jen obor) unikátní.

Samotná adresa www.referencehodnoceni.cz nehostí žádný katalog firem, nebo jejich hodnocení. Jedná se jednoduchou, ale krásnou, single page informující o daném projektu.


Hodnocení

V první záložce hodnocení jsou přímé řeči zákazníků této firmy a výběr počtu hvězd na škále 0 - 5, doplněné o identifikaci jméno a příjmení, a pokud zákazník dovolí, také fotografii.



Data získáváme několik cestami: 1. buď nám firma předá kontakty na své zákazníky a my je oslovíme tel. / e-mail se žádostí o hodnocení, nebo 2. od nás firma dostaneme unikátní url kde je personalizovaný formulář a firma si ho zašle svým zákazníkům se žádostí o hodnocení sama, nebo 3. nám firmy předá již své existující hodnocením, které my prověříme.

Reference

Ve druhé záložce jsou reference - ty jsou obvykle vytvořeny v úzké kooperaci s danou firmou a často přebrány z jeho webu. Může zde být nejenom text, ale také fotogalerie, která má u fyzických realizací velký smysl.




Referenční box

Zkráceně RefeBox je možnost umístit na svůj web box pomocí javascriptu a iframe - celkový počet hodnocení - průměr hodnocení ve hvězdách a poslední konkrétní slovní hodnocení s odkazem na další. Bude samozřejmě možné si dostylovat tak, aby zapadl do designu webu co nejlépe a nepůsobil graficky špatně.




Formulář na hodnocení

Ne všechny firmy budou pravděpodobně ochotné nám sdělovat kontaktní údaje svých zákazníků - pro ně jsme připravili formulář pro hodnocení. Mohou ho zaslat svým zákazníkům se žádostí o vyplnění hodnocení. Hodnocení potom přichází k nám do systému, kde jsou ověřena a následně jsou publikována. 





Publicita hodnocení a referencí

Zajistíme pomocí ppc reklamy ve vyhledávání na Seznam.cz a Google.cz na název firmy, značky a další klíčová slova ve spojení s dovětky jako zkušenosti, diskuze, recenze, hodnocení apod.




V google.cz v přirozených výsledcích hledání lze počítat s efektem strukturovaných úryvků - recenzí - hvězd - podle recenzí na daném webu. Jedná se o Googlem podporované strukturované úryvky - recenze.


Více ukázek


Závěrem, velké poděkování vývoji tj. Jakubovi Trunečkovi a IT týmu B2M, dále produktovému vedení projektu Martinovi Kuželkovi a v neposlední řadě iniciátorovi myšlenky a projektu Petru Valešovi. Všem za skvělou práci! Teď je na řadě obchod ..


P.S.: foto z prvního školení .. prý jsme vypadali jako reklama na zubní pastu :-)

 


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k