Přeskočit na hlavní obsah

Letní ohlédnutí 2014

Je pátek, den vysvědčení. Sedím v kanceláři a těším se na zaslouženou dovolenou. Trocha ohlédnutí, abych si i v sobě uzavřel a zhodnotil co proběhlo v tomto roce.

Výsledky

Půlku roku 2014 máme za sebou. Byli to dva hektické kvartály, ovšem obchodně pro B2M velmi úspěšné období. V lednu jsme plánovali pro 2014 cílový obrat 150 mil. Kč. V polovině roku to ´běžným´ stávajícím tempem bude za celý rok 175 - 180 mil. Kč. Tak abychom nezakrněli chceme plánovat a vyrůst do další stovky na + 200 mil. Kč.

Co se daří

Daří se meziroční růst obratu v řádu desítek %, daří se dělat další a další kroky mezi větší internetové hráče. Daří se úspěšně rozvíjet vlastní akviziční tým - od posledního hodnocení se rozrostl na 30 operátorů, počet FTE je až 40. Úspěšně se rozvíjí vztahy s obchodními partnery, prodeje utěšeně drží, či rostou, počet obchodních partnerů roste. Díky všem "callům" (i ne callům) :-) !

Není však všechno tak růžové jak by to mohlo vypadat. Některé produkty zaznamenali nižší ohlas, než jsme plánovali, některé produky se nepodařilo prodejně rozběhnout vůbec.

Lidi v B2M

V oblasti personálního obsazení jsem během prvních měsíců roku 2014 hledal leadra inhouse akvizičního týmu - zde mohu s klidným svědomím a jistou dávkou uspokojení říci, že se náhrada podařila a tým k radosti nás všech roste výsledkově o početně. Kloubouk dolů.

Hledal jsem také leadra zákaznické podpory, kde drive nové osoby byl tak veliký, že jsme všichni uspokojeni jeho startem, nicméně časem vyplynuly na povrch detaily, které byli ve spolupráci dále nepřekonatelné. Dostat toto oddělení pod kontrolu, kvalitní řízení a zvládání našich počtů zákaznických požadavků bude ještě běh na dlouho trať.

To, co bych v dalším období rád, je posílení obchodní části v top managementu ve smyslu distribuce odpovědnosti za obchodní výsledek. Začínám na sobě pozorovat únavu materiálu a ačkoliv jsem vždycky respektoval, že ředitelem je člověk pořád, tedy jeho pracovní doba je s ostatními časově shodná pouze vy smyslu fyzického setrvání v kanceláři - přesto tento krok cítím jako potřebný. Když chcete velké výsledky, musí to být více týmová práce. Pokud by se někdo cítil, hledáme ´Jágra´ do našeho útoku, stačil by však i Hertl :-)

Produkty

Velká expanze v oblasti obchodních příležitostí v podobě malých veřejných zakázek. Začali jsme novým zákazníkům poptávek nabízít výkonnostní model spolupráce. Mohu dále prozradit, že chystáme vertikálu obchodních příležitostí pro stavebnictví a pro poptávkový systém vlastní věrnostní systém pro poptávající.

Země

V České republice jsme myslím v našem segmentu poptávkových systémů aktuálně obchodně nejúspěšnější. Slovensko jsme mírně podcenili a chystáme nápravu, nerosteme zde tak, jak bychom mohli. Polsko a Maďarsko si zachovávají svůj výsledek, nicméně pozornost firmy zde rozhodně není a v nejbližší době nebude.

Zákazníci

Nejvíce nabíjející je zákaznická spokojenost. Samozřejmě, že řešíme i nespokojené zákazníky - s naším produktem, s naším stylem prodeje apod. - nicméně jedná se počty na úrovni promile, či malých desetin % z řádu tisíců až desetitisíců spokojených zákazníků.

Podle našeho posledního výstupu z dlouhodobého dotazování vyšlo, že "Poptávky fungují"

  • 74 % stálých dodavatelů získalo díky ePoptávka.cz alespoň 1 zakázku,
  • více než 17 % dodavatelů získalo díky ePoptávka.cz dokonce více než 5 zakázek.

Stejně tak ze strany poptávajících, že "ePoptávka.cz šetří čas a peníze!", protože poptávající:

  • dostává průměrně 9 nabídek,
  • 7 z 10 poptávek nalezne svého dodavatele.


Přeji všem krásné léto a příjemné odpočinutí.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k