čtvrtek 8. května 2014

Zkušenost: síla doporučení

Reálná situace: rozšiřujeme náš prodej a hledáme další obchodní partnery. Přicházím do obchodní firmy a paradoxně jim nesu na talíři při jejich běžné normální činnosti několik set tisíc možného obratu (i zisku) za měsíc. Já vím, protože mám svojí zkušenost, oni mají svojí a té mé mnoho nevěří. Oni na mně nedůvěřivě koukají a zdá se jim to až nereálné. Reakce vlažná až odmítavá.

Střih. Přicházím do jiných firem tentokrát už ovšem nikoliv na studeno, ale na základě reálného pozitivního doporučení z konkrétní firmy a od konkrétního člověka (uznávám že velký brand). Přijetí je vstřícné, firmy jsou potěšeny a jednají se mnou tak, jako bychom se obchodně i lidsky znali již léta. Stejný produkt, jen síla doporučení.

Závěr? I někoho, komu vlastně dáváte vydělat musíte akvírovat. Zákazníci jsou všude: interně ve firmě i vně firmy a je třeba k nim takto přistupovat. Hledat cesty chytrého (=efektivního) prodeje.

Žádné komentáře: