úterý 22. dubna 2014

Rosteme, nestíhám ..

Nestíhám psát blog a to je vlastně dobře .. protože je to tím, jak se v B2M zrychluje dynamika a nároky s tím spojené. Jestli jsme chtěli vyrůst v roce 2014 vůči roku 2013 z 122 na 150 mil. Kč obratu, tak mohu odpovědně říci, že za měsíce prvního kvartálu jsme vyrostli zhruba o 36% a v roce 2014 budeme, podle těchto čísel, útočit na roční obrat v roce 2014 někde mezi 170 - 180 mil. Kč. Poznámka všem zainteresovaným, kteří by toto považovali za signál k vyjednání vyšší provize či platu: obrat se nerovná zisk.

A to je skvělé, hodnota firmy stále roste a její budoucí zhodnocení není zdaleka u konce .. Ovšem podle doprovodné fotografie znamená pro mně osobně název "Rosteme, nestíhám" i něco jiného :-), to, co mi život vyvažuje - Filípkovi je 8 měsíců a roste jako z vody ..

Co je nového v B2M - čím žijeme?

  • Během ledna / února přichází do firmy Lukáš Maule jako nový šéf zákaznické podpory a Pavlína Kuřátková jako manažer inhouse akvizičního prodejního týmu. U obou mohu zodpovědně konstatovat, že ty byla dobrá volab pro B2M. Lukáš udělat revoluci v zákaznické podpoře a velmi usilovně nekompromisně pokračuje dále směrem k nejlepší zákaznické podpoře v historii firmy. Pavlína se do rozvje inhouse také zakousla s velkou chutí i skvělými výsledky, které všichni věříme budou ještě dále růst.
  • Soňa Petrášková povýšila na manažera prodeje, přestěhovala se k nám do Houstonu a tím umožnila růst pro Báru Suchou - nového teamleadera retenčního týmu. Soňa naplňuje naše očekávání, její přístup k interním prodejním týmům je výborný a je značnou posilou pro velký růst.
  • Máme nové prodejní pilíře firmy. B2M není již firma o jednom hlavním produktu, ale stavíme druhou významnou příjmovou nohu a ukazuje se třetí. Inovace prémiových poptávek začíná přinášet první prodejní ´viditelné´výsledky. 
  • Nasazení support systému ZenDesk do zákaznické podpory. Skvělý ticketovací systém pro péči o desítky tisíc zákzaníků po telefonu i e-mailem. Nechápu, jak jsem bez něj mohli fungovat. Obrovský posun dopředu. Velké díky Lukášovi, Jakubovi a Pavlovi a ostatním, kteří se podíleli a podílejí na implementaci.
  • Vlastní akviziční prodejní Inhouse tým roste. Již podruhé jsme rozšířili jeho open space na aktuální 24 operátorských míst, lepší ergonomií prostoru lze dojí až 28 - 30 míst. Tým zvládl přechod na nový motivační systém, který nám umožnil stále dobře platit dobré obchodníky a pomalu, ale jistě se připravuje na rozdělení do menších týmů pod vedením seniorních obchodníků.
  • Velké změny v oddělení IT a produktu. Sloučili jsme jejich stávající prostor s bývalou jedinou, a nyní již tolik nevyužívanou, kanceláří Petra do jednoho open space. Hledáme další 2 programátory a 1 produktového specialistu. Chceme a musíme držet vysokou úroveň produktové inovace. Produkt musí běžet stejně rychle, jako spurtuje obchod a péče o zákazníky.
  • Správa budovy z nás má ´radost´ - frekvence bourání sádrokartonových příček se zrychluje - vrcholem umění, na což mírně žárlím, bylo zprocesování odstranění příčky v IT za cca 3 dny, včetně schválení manažera zastupujícího vlastníka - což dříve bylo na týdny ..
Ve firmě je nyní cítit velká energie změn, růstu a inovace. Nic není problém. Vlastně největší je nyní čas. Klíčoví lidé firmou žijí a to je velká paráda a radost. Jako jedno z velký aktiv dnes beru v B2M manažerský tým a obchodní know-how, nikoliv již pouze produkty a postavení na trhu.

Napadá mě, jak kdysi Václav Klaus nesouhlasil s limitováním trhu a výroby směrem k ekologickému uvažování s odkazem na to, že inovace jde ve vývoji vždy ruku v ruce s ekologií - tedy jednoduše řečeno: nyní nemůžeme vědět, jak si budoucí inovace a generace poradí s dnes neřešitelným ekologickým problémem. Stejně to vidím u nás: nemám obavu o naši budoucnost - mozky B2M si i v budoucnu poradí se změněnou tržní situací a novými výzvami růstu.

Žádné komentáře: