Přeskočit na hlavní obsah

Rosteme, nestíhám ..

Nestíhám psát blog a to je vlastně dobře .. protože je to tím, jak se v B2M zrychluje dynamika a nároky s tím spojené. Jestli jsme chtěli vyrůst v roce 2014 vůči roku 2013 z 122 na 150 mil. Kč obratu, tak mohu odpovědně říci, že za měsíce prvního kvartálu jsme vyrostli zhruba o 36% a v roce 2014 budeme, podle těchto čísel, útočit na roční obrat v roce 2014 někde mezi 170 - 180 mil. Kč. Poznámka všem zainteresovaným, kteří by toto považovali za signál k vyjednání vyšší provize či platu: obrat se nerovná zisk.

A to je skvělé, hodnota firmy stále roste a její budoucí zhodnocení není zdaleka u konce .. Ovšem podle doprovodné fotografie znamená pro mně osobně název "Rosteme, nestíhám" i něco jiného :-), to, co mi život vyvažuje - Filípkovi je 8 měsíců a roste jako z vody ..

Co je nového v B2M - čím žijeme?

  • Během ledna / února přichází do firmy Lukáš Maule jako nový šéf zákaznické podpory a Pavlína Kuřátková jako manažer inhouse akvizičního prodejního týmu. U obou mohu zodpovědně konstatovat, že ty byla dobrá volab pro B2M. Lukáš udělat revoluci v zákaznické podpoře a velmi usilovně nekompromisně pokračuje dále směrem k nejlepší zákaznické podpoře v historii firmy. Pavlína se do rozvje inhouse také zakousla s velkou chutí i skvělými výsledky, které všichni věříme budou ještě dále růst.
  • Soňa Petrášková povýšila na manažera prodeje, přestěhovala se k nám do Houstonu a tím umožnila růst pro Báru Suchou - nového teamleadera retenčního týmu. Soňa naplňuje naše očekávání, její přístup k interním prodejním týmům je výborný a je značnou posilou pro velký růst.
  • Máme nové prodejní pilíře firmy. B2M není již firma o jednom hlavním produktu, ale stavíme druhou významnou příjmovou nohu a ukazuje se třetí. Inovace prémiových poptávek začíná přinášet první prodejní ´viditelné´výsledky. 
  • Nasazení support systému ZenDesk do zákaznické podpory. Skvělý ticketovací systém pro péči o desítky tisíc zákzaníků po telefonu i e-mailem. Nechápu, jak jsem bez něj mohli fungovat. Obrovský posun dopředu. Velké díky Lukášovi, Jakubovi a Pavlovi a ostatním, kteří se podíleli a podílejí na implementaci.
  • Vlastní akviziční prodejní Inhouse tým roste. Již podruhé jsme rozšířili jeho open space na aktuální 24 operátorských míst, lepší ergonomií prostoru lze dojí až 28 - 30 míst. Tým zvládl přechod na nový motivační systém, který nám umožnil stále dobře platit dobré obchodníky a pomalu, ale jistě se připravuje na rozdělení do menších týmů pod vedením seniorních obchodníků.
  • Velké změny v oddělení IT a produktu. Sloučili jsme jejich stávající prostor s bývalou jedinou, a nyní již tolik nevyužívanou, kanceláří Petra do jednoho open space. Hledáme další 2 programátory a 1 produktového specialistu. Chceme a musíme držet vysokou úroveň produktové inovace. Produkt musí běžet stejně rychle, jako spurtuje obchod a péče o zákazníky.
  • Správa budovy z nás má ´radost´ - frekvence bourání sádrokartonových příček se zrychluje - vrcholem umění, na což mírně žárlím, bylo zprocesování odstranění příčky v IT za cca 3 dny, včetně schválení manažera zastupujícího vlastníka - což dříve bylo na týdny ..
Ve firmě je nyní cítit velká energie změn, růstu a inovace. Nic není problém. Vlastně největší je nyní čas. Klíčoví lidé firmou žijí a to je velká paráda a radost. Jako jedno z velký aktiv dnes beru v B2M manažerský tým a obchodní know-how, nikoliv již pouze produkty a postavení na trhu.

Napadá mě, jak kdysi Václav Klaus nesouhlasil s limitováním trhu a výroby směrem k ekologickému uvažování s odkazem na to, že inovace jde ve vývoji vždy ruku v ruce s ekologií - tedy jednoduše řečeno: nyní nemůžeme vědět, jak si budoucí inovace a generace poradí s dnes neřešitelným ekologickým problémem. Stejně to vidím u nás: nemám obavu o naši budoucnost - mozky B2M si i v budoucnu poradí se změněnou tržní situací a novými výzvami růstu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k