čtvrtek 24. dubna 2014

IAC 2014

Byl jsem na dnešní Internet Advertising Conference 2014 a zde pár poznámek, co mě zaujalo.

Kongresové prostředí hotelu Clarion Praha na jedničku - profesionální zázemí, včetně gastronomie, coffee breaků a i dostatek různých jednacích zákoutí pro pracovní schůzky.

Arjan Rojien (Quisma)

Operativní ředitel. Moc mně jeho vystoupení nezaujalo. Moc grafů, moc nudných čísel a trendů, které jsou už notoricky známé (např. rozvoj mobilní technologií, růst internetu jako mediatypu apod.). Čekal jsem víc obsahem i formou.


Vanda Wolfová (Google)

Neuvěřitelná žena v byznysu. Má můj velký obdiv. Skvělá prezentace přednesená z patra a založená především na zkušenostech. V jejích slovech byla energie a velký přehled o trhu. 22 let pracovala v Ogilvy, např. pro klienta IBM. Hovořila o nutnosti přizpůsobení struktury marketingových oddělení velkých firem pro potřeby digitalu. Otevřeně kritizovala nefunkční model bonusů agentur, které vedou k plánování podle velikosti bonusu a nikoli podle maximalizace užitku kampaně klienta.

Martin Fuks, Michal Heisig (Seznam.cz)

Kvůli této přednášce "Odvážný obchodní model", tedy výsledku nasazení nových Firmy.cz, jsem na IAC šel. Obsah v celku uspokojivý, i když jsem čekal více informací. Já bych toho ale taky asi moc nepouštěl, kdyby mi takto radikálně nová verze služby běžela 17 dnů. Mírně mne zklamala forma, nějak je mi to seznamácké rádoby ´neformálno´ a ´vtipno´ cizí a podle reakce narvaného velkého sálu jsem z publika cítil podobné emoce. Vtip že: ".. když nebudou čísla v Exclu, Michal taky nebude.." už jsme slyšeli na jiných Tuesday.cz akcích. Já u seznamáků už asi nebudu objektivní :-), omlouvám se. Na leadra trhu bych čekal serióznější přístup. Asi jsem moc náročný. Martin u mne lepší něž Michal. Za zvládnutí akce přechodu na nové Firmy.cz Seznam.cz jako firma velká jednička s hvězdičkou - za 10 týdnů přeregistrovat smlouvy z 30 tisíci zákazníky je obdivuhodný výkon. Radosti z desetisíců Kč nárůstu / den však opravdu nerozumím - když poslední roky dělal výnos z Firmy.cz cca 550 mil. Kč / rok - tzn. denní výnos je cca 1,5 mil. Kč .. No - možná to špatně počítám já. Každopádně přeji novým Firmy.cz mnoho úspěchů a fandím jim za velkou odvahu, hodnou jejich postavení na trhu.

A to nejlepší nakonec ..

Jan Řežáb (SocialBakers)
Vystoupení (ani se mi nechce napsat přednáška) bylo fantastické svojí energií a elánem, který z Honzy vyzařuje. Jan publiku sděloval svoje zkušenosti bez obalu, velmi otevřeně a cíleně. Popisoval současnost a budoucnost marketingu na sociálních sítích. Bylo to zajímavé vnímat jeho nadšení a zápal. Forma vystoupení byla velmi uvolněná, Jan běhal po pódiu, gestikuloval, byl uvolněný a tím si získal publikum. Díky za to - příjemné osvěžení! Škoda, že jsem se ho nestačil zeptat na jeho náror Facebook & B2B, ale byl bohužel stále v obležení ..


Žádné komentáře: