Přeskočit na hlavní obsah

Rozhovor: Lída Fikturová a Centrum právní pomoci

Lído, ty jsi byla pověřena prací na Centru právní pomoci v ePoptávka.cz, prosím tě představ se nám. Jak pracuješ dlouho v ePoptávka.cz a na jaké pozici?

Jmenuji se Ludmila jak už zaznělo v otázce a pracuji ve firmě více jak 2 roky jako pracovník zákaznické podpory.

Jaká je náplň tvojí práce?

Hlavně telefonická a emailová podpora zákazníků a řešení jejich problémů v rámci našeho systému. Kromě CPP mám také trvale na starost českou a slovenskou verzi protálu Profito.
 
Jak se ti v B2M pracuje?


Má práce je celkem hodně psychicky náročná, protože se na mne obrací téměř výhradně lidé s problémy. A občas se člověk nevyhne i ostřejšímu rozhovoru. Nicméně stresující povahu své práce vynahrazuje dobrý pracovní kolektiv.

Pojďme se teď podívat na samotné CPP. Zavedli jsme ho v listopadu 2012 a máme tedy za sebou zhruba pùl roku jeho fungování. Rád bych trochu bilancoval.

Je to rozhodně krok dobrým směrem. Posiluje důvěru zákazníků v náš systém. Dává nám prostředky jakými je možno působit jako prostředník v obtížné komunikaci mezi dodavateli a poptávajícími.

Jak se díváš na samotnou myšlenku právně podporovat takto naše zákazníky?

Myšlenka je to dobrá, ale ve většině případů se jedná spíše o mediační službu než o faktickou právní pomoc. Každopádně CPP nemá kompetence rozhodovat právní spory, to mají soudy.

Kolik žádostí do CPP jsi za celou dobu zpracovala?

Celkově asi 50. Ale bylo tu i dost případů, u kterých se nakonec ukázalo, že se nejedná o naše zákazníky.


Kdo se na tebe více obrací - poptávající - nebo dodavatelé?

Hlavně poptávající, dodavatelé se také obracejí, ale ve výrazně menší míře.

Jaký je typický problém žadatele?

Nejčastější je, že došlo pouze k ústní dohodě mezi dodavatelem a poptávajícím. Nicméně dodávka neproběhla dle představ poptávajícího a následné řešení si obě strany představují odlišně a není možná dohoda obou stran.

Jak nejčastěji případy řešíš? Jaké máš pro to nástroje?

V první fázi je potřeba se dobrat jádra problému. To spočívá hlavně v komunikaci s oběma stranami a získání všech podrobností a dokumentů, což bývá většinou velmi složité. V druhé fázi se porovnají získané informace, které vedou k dalším krokům v jednání obou stran. Samozřejmě monitoruji, zda došlo k vyřešení situace, ale jak už jsem v předchozí otázce zmínila kompetence CPP jsou pouze omezené.


Co by jsi, pro bezpečné obchodování na ePoptávka.cz, oběma stranám doporučila?

Určitě bych před uzavřením obchodu doporučila, aby si obě strany své obchodní partnery prověřily. A to jak např. v obchodním či živnostenském rejstříku, tak je dobré ověřit reference na internetových portálech a v tématických diskuzích. K těmto se lidé uchylují, bohužel často ve chvíli, kdy po uzavření obchodu vznikl problém a nikoli před uzavřením obchodu. Samozřejmostí je, dle mého názoru, uzavření obchodu písemnou formou, ze které by byly patrné práva a povinnosti obou stran, stejně tak jako jejich jednoznačná identifikace. Neméně důležitá je také evidence plateb za prováděnou zakázku, aby bylo nožné předejít i drobným nedorozuměním, která mohou i dobře probíhající zakázku nepříjemně zkomplikovat.


Je něco co považuješ za dùležité a nepadla na to otázka? :)

Ne, myslím, že již vše bylo řečeno a všem našim zákazníkům bych jen ráda popřála mnoho úspěšně ukončených obchodů.


Díky za rozhovor.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k