Přeskočit na hlavní obsah

Revoluce v poptávkách - neomezené poptávky a cílení na klíčová slova


Dnes začíná naše prodejní kampaň pro podzim 2013. Jejím velkým motivem je, podobně jako v případě mobilních operátorů, neomezenost užívání služby zasílání poptávek. Významným doplňkem je dále velké produktové zlepšení - cílení na klíčová slova.


Neomezené poptávky znamenají, že dodavatel již nebude omezován dodávkou poptávek z vybraných oborů (nejen proto, že cílit již nebude na obory, ale na klíčová slova), ale pro své běžné uživání a běžné podnikání mu umožníme zasílání neomezeného počtu kontaktů poptávek z jakéhokoliv oboru (samozřejmě, že se budeme interně bránit možnému vykrádání nekale-konkurenčními službami).

Dovoluji si dále více rozvést zásadní zlepšení funkčnosti ePoptávka.cz pro dodavatele - zasílání poptávek pomocí klíčových slov.

Považuji osobně tuto změnu za tak řádově velkou, jako když Seznam přecházel z vyhledávání v katalogu na vyhledávání fulltextem, nebo když se inzertní výdaje začali přesouvat ze zápisů v katalogu do PPC reklamy. Ostatně princip shod a práce s vyhledávacími výrazy je pro nové cílení poptávek na klíčová slova velkou inspirací.

Do této doby fungoval proces zasílání poptávek tímto způsobem:
  • dodavatel si vybral obory, ze kterých chtěl poptávky zasílat,
  • poptávka byla operátorem zařazena do daných oborů v rámci zpracování poptávky,
  • na základě toho matchingu byla poptávka odeslána dodavateli.

Slabinou cílení na obory je jejich slabá vymezenost a široký záběr. Do jedné kategorie jsou zasílány poptávky o které jedna skupina dodavatelů stojí a další nestojí, ale všechny tyto poptávky lze principiálně zařadit do daného oboru.

Významná část registrovaných dodavatelů nechce z důvodu vysokého rozptylu poptávek službu dále využívat - samotné filtrování a vyhodnocování je časová investice dodavatele. Proto jsme se rozhodli se touto cestou vydat a službu ePoptávka.cz zlepšit - tedy zajistit lepší cílení.


Co lze tedy v novém cílení tedy nastavit?

Především samotná klíčová slova. Klíčové slovo je vyhledávací dotaz, který prohledává titulek (název) a samotný obsah poptávky. 



V případě shody celého vyhledávacího dotazu (v případě sousloví tedy všech slov - bez rozdílu umístění) je rozhodnuto o pozitivním matchingu a poptávka zaslána dodavateli. Celý index poptávek, a samozřejmě zejména všechny nové poptávky, prochází procesem lemmatizace. O lemma je index obohacen, odpadají tedy negativní vlivy nezaslání poptávky z důvodu rozdílného gramatického tvaru klíčového slova. V této verzi neumíme pracovat s kontextem. Uvidíme co celá technologie přinese a jaké budou zákaznické reakce na systém. Je možné také využít vylučovacího slova, se zápisem !slovo, např. nákladní doprava !lodní.

Ukázka fungování klíčových slov:



Současně se vložením klíčového slova je dodavateli poskytnut odhad počtu zaslaných poptávek za období služby na základě historických dat ..


.. a současně má možnost náhledu obsahu poptávek z historických dat, pro ujištění že dané slovo funguje podle jeho očekávání.


Dále lze nastavit (bylo možné již dříve):

Obraty poptávek, kraj realizace poptávky, zaslání soukromé - firemní poptávky, zaslání atraktivní poptávky (nad 200 tis. Kč) v případě že je i z jiného kraje, zasílání poptávek ze zahraničí, pokud je poslána do ePoptávka.cz

Nároční dodavatelé mohou klíčová slova sdružit do sestav - pro další nastavení a přehlednější správu tematicky souvisejících klíčových slov.



Nastavení krajů, obratů poptávek a další nastavení lze aplikovat také na každou sestavu zvlášť. Což znamená např. velkou výhodu v tom, že poptávky vyvolané klíčovými slovy z dané sestavy lze zasílat na samostatný e-mail, nebo nastavit jiný výběr krajů a obratů. Sestavy jsou ve výchozím módu vypnuté, je možné je zapnout v profilu. Sestavy dodávají nastavení zasílání poptávek velkou variabilitu.

Velké díky Jakubovi Trunečkovi za skvělý a rychlý vývoj. Přejeme cílení na klíčová slova a neomezenému tarifu mnoho spokojených dodavatelů! Sami sobě přejeme hodně energie do dalších inovací!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k