Přeskočit na hlavní obsah

Bilance: 3 roky e-shopu stepovani.cz

Na konci roku 2009 jsem během vánočních svátků přemýšlel jak vylepšit svůj skromný finanční rozpočet. Nemohl jsem pod tíhou dluhů z neúspěšné polské mise nejen dobře spát, ale ani si dovolit další rizikové dobrodružství. Takže jsem hledal přivýdělek - abychom mohl normálně pracovat a po večerech něco dělat a vymýšlet.

Uměl jsem internetový marketing (pracoval jsem tehdy pro BETTER MARKETING :-)) a měl zkušenosti s nástroji typu Sklik, Google AdWords. Chtěl jsem něco vytvořit a něco prodávat :), každá koruna byla dobrá .. Neměl jsem žádnou myšlenku a potom mě to napadlo: co kdybych natočil na video jak se naučit stepovat a prodával to na dvd.

Propojím dva své světy ve kterých se orientuju - svět internetu a svět stepování, mohu to dělat v jiný než pracovně produktivní čas a současně je možnost, že se to rozjede ve větším měřítku i do dalších zemí. A jak s oblibou říkám a není mi rozuměno, je to škálovatelné :)

Nedalo mi to spát. Bylo o Vánocích pár nocí, kdy jsem měl dostatečně klid. Hledal jsem v jiných zemích, jestli tuhle myšlenku už někdo vyzkoušel realizovat. Samozřejmě jsem našel spousty výukových DVD od řady autorů, kde bylo znát že jde o produkt nakladatelství či one man show jednotlivce. A kde jinde hledat, než v zemi, která je kolébkou tap dance - v USA. Ověřil jsem si tedy, že to někdo dělá, ale neměl jsem jistotu, že o to bude zájem v Čechách a že to vůbec něco vydělá.


Vývoj návštěvnosti 2010 - 2013, Google Analytics

Rozhodl jsem se, že nejlepší metodou otestování zájmu je průzkum bojem. Vytvořil jsem marketing - tedy názvy, obrázky, popisy dvd a vše vložil do e-shopové platformy webnode.com - v tu chvíli ještě gratis, aniž bych měl cokoli natočeno. A nechal jsem e-shop několik měsíců běžet, abych si otestoval předběžný zájem. Když o to nebude zájem - neztratím čas a energii, když o to bude zájem - produkt vytvořím. Během několika týdnů dorazilo zhruba 15 objednávek. Bylo rozhodnuto - o produkt je zájem. Vytvořil jsem si na sebe poměrně velký časový tlak: objednávky byly na stole a zbývala jediná, ale pro mně poměrně těžká věc - natočit výuku stepu, celé to sestříhat, naučit se s kamerou, s různými programy apod. Po nacenění u profesionálů (i nadšených amatérů) bylo zřejmé, že to budu muset udělat na koleně jako one man show, protože já jsem chtěl peníze vydělat a ne je dát někomu za natočení :) Strávil jsem několik dnů a nocí natáčením, stříháním apod., ale hurá - produkt na které byli objednávky byl na světě!


Zdroje návštěvnosti 2010 - 2013, Google Analytics

První verze byla opravdu první :) Kvalitou je hodně znát, že jsem se učil všechno s tím spojené. Následovali však další verze, které byli už lepší, resp. dalo se na ně koukat. Prodávali se však všechny :) a to bylo důležité. Následovali další nápady jak zpeněžit zvyšující se návštěvnost díky obsahu, který dokážu jako člověk orientující se v úzkém oboru stepovani.cz produkovat. Úsilí jsem završil letos natočením metodiky stepu podle jednoho z významných českých stepařů své doby.

Když se podívám na obrat / zisk, jde z pohledu zaměstnance o nízká čísla na to, aby došlo k přeskoku na vlastní aktivitu. Postupem času jsem při práci v ePoptávka.cz měl na vše méně času i energie, a částečně došlo k jakési vnitřní rezignaci, kdy člověk raději věnuje volný čas a energii do svého odpočinku, své rodině. Dnes už to ani neplánuji - ale byli i doby, kdy jsem tomu dával jistou šanci :)

Dnes je e-shop www.stepovani.cz pro mě více zábavou než byznysem, i když to něco vydělává. Taky je pro mně fajn být v kontaktu se stepem, stejně bych s ním byl i bez e-shopu.


Počty prodejů 2010 - 2013, Google Analytics

Zatím to stále roste, i když pro spokojenost, jako stroj na peníze, by to chtělo ještě jednu či více nul navíc :) Nicméně každé peníze jsou peníze, nyní již za minimální časové investice. Musím však zcela souhlasit s touto prezentací Pavla Šímy - Bullshity o malých eshopech.

Obrat a počet objednávek 2010 - 2013, www.stepovani.cz
(2013 odhad na základě I.pololetí)

Závěry:
  • i pokud jste zaměstnanci - dá se vyzkoušet vlastní jiná výdělečná aktivita,
  • vyzkoušet si na vlastní kůži pozici vlastníka, byť titěrného významu, je pro vaší práci kdekoliv neocenitelné, zcela jinak budete vnímat práci v jiné firmě,
  • naučíte se spoustu nových věcí a strávíte tím řadu nocí :),
  • pokud vás to baví a něco vydělává - je to v pořádku, pokud ne - jděte od toho.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k