Monday 22 July 2013

5 tipů jak vyhrávat zakázky v poptávkovém systému

Poptávkový systém je součástí konkurenčního prostředí podnikatelského prostředí jako cokoliv jiného. Vyhrávají ti dodavatelé, kteří jsou rychlejší - reagují na poptávku rychleji, dodávají dobré služby zákazníkovi na míru, komunikují se zákazníkem profesionálně - zkrátka nic nového pod sluncem.

Přesto někteří mají větší úspěch, někteří menší a někteří vůbec žádný. Na ePoptávka.cz se dlouhodobě dotazujeme dodavatelů, kolik získali zakázek. Víte, že 3/4 firem získají minimálně 1 zakázku, 25 % firem vyhrává více jak 4 zakázky a 5% firem dokonce více jak 10 zakázek?

zdroj: dotazování dodavatelů ePoptávka.cz, 2008 - 2013

Poptávkové řízení mohu hodnotit nejen jako člověk z ePoptávka.cz, ale také jako běžný poptávající. Poptával jsem již zhruba 5 - 10 věcí a obvykle u mne (firmy) nevyhrává ten, kdo nabízí zcela nejlevnější cenu, ale spíše ten, kdo je nejlepším partnerem v dodání dané věci.

Bylo by však přehnané tvrdit, že poptávkový systém spasí vaše podnikání. Nespasí. Je to jen další součást využití internetu v podnikání pro malé firmy a živnostníky, stejně jako např. inzerce v Skliku, Google AdWords, nebo to že firma má vůbec webové stránky.

Zde je mých 5 tipů pro firmy, jak výrazně zvýšit své šance v poptávkovém systému:

1. Zákazníka kontaktujte co nejdříve
Rychlost oslovení zákazníka má významný vliv na úspěšnost výhry v poptávkovém řízení. Dokazují to naše výzkumy na ePoptávka.cz, ze kterých vyplývá, že většina zákazníků si vybírá z prvních pěti nabídek.

2. Svou nabídku zpracujte srozumitelně a úplně
U profesionálně zpracované nabídky není nutný odborný obsah. Zákazník, který si poptávku zadal, nemusí být z daného oboru. V jednoduchosti je síla. Zpracujte však nabídku úplně v souladu s poptávkou.

3. Nenabízejte co nejnižší cenu
Při nacenění nabídky se nemusíte pohybovat v nejnižších cenových hodnotách. Z průzkumů vyplývá, že cena je nejpodstatnějším kritériem pouze pro 38 % poptávajících. Ostatní se zajímají také o kvalitu, servis, dopravu apod.

4. Nabízejte pouze to, co je poptáváno
Zákazník má v první řadě zájem pouze o to, co poptává. Primárně je tedy důležité zákazníka oslovit s nabídkou odpovídající popisu v poptávce. Vše ostatní vnímá jako spam.

5. Komunikujte profesionálně
Komunikujte se zákazníkem co nejprofesionálněji. V poptávce jsou uvedeny informace, které jsou potřeba k vytvoření profesionální nabídky. Zákazník od Vás očekává, co nejpodrobnější nabídku.

No comments:

My experiences with Italki

Italki is a platform for students or people who want to learn a foreign language. There are a lot of teachers, mainly native speakers, and ...