úterý 29. září 2015

InHouse: 2 roky poté

Tak zase rekapitulace jak jsme na tom s interním akvizičním týmem. Začátek je datován na říjen 2013 - už to budou za chvíli opravdu 2 roky co máme vlastní akviziční tým telefonního prodeje.

Historie
Tým skvěle nastartoval a začal rozvíjet F. od října 2013. Po neshodách s provozní prací F. nahrazuje P. a jede 15 měsíců dlouho tour nazvanou úspěch oddělení a rozvoj z obratu 1,0 mil.Kč na rekordních 5,1 mil. Kč. Úctyhodný výkon. Leč odchází pro zdravotní problémy i částečně na vlastní žádost pro ztrátu důvěry ve společné počínání a produkt. Přichází kratší kapitola M., kde jsme se dohodli na odchodu ve zkušební době. Mám tu čest nyní řídit oddělení Inhouse od 20.července 2015 do současnosti.

Současnost
Oddělení je stabilizované a dlouhodobě udržitelné. Aktuálně pracujeme se 3 týmy po 10 - 12 obchodnících. Prodej stojí z poloviny na akvizici služby zasílání ePoptávka.cz a 123dopyt.sk a z druhé poloviny na akvizičním prodeji služby zasílání veřejných zakázek ÚředníNástěnka.cz a ÚradnáNastenka.sk. Aktuální obrat oddělení je nyní blízko cíli 4,6 mil. Kč na měsíc září, což bude druhý nejlepší výsledek v historii oddělení a již dlouho se nestalo, že by byl stoprocentně splněn nastavený cíl.

Ze strategického hlediska to vnímáme jako důležitý a potřebný krok.. I když nikdy nebylo cílem vytěsnit externí prodej, jde o vyplnění výsledků. Co prostě neuděláme venku - musíme doma.

Změnili jsme vstřícným způsobem přístup k motivačnímu systému, nabízíme dobré a konkurenční ohodnocení nejlepším obchodníkům. Stále se odlišujeme od call-centerového stylu a drilu a nabízíme možnost obchodního kvalitativního přístupu ke zpracování databáze. Rodinná atmosféra neformální komunikace zůstává také, nicméně nedáváme tím alibi těm, kteří nedodržují nastavená pravidla docházky, volacího výkonu a prodejních výsledků - ty jsou samozřejmě nutnosti a základní povinnosti na který trváme.

Pokud bych se měl ještě vrátit k faktu převzetí oddělení do vlastních rukou a s velkou pomocí nového managementu v první linii - považuju to nyní za správný krok a za dobře provedený zásah, kdy jsme zeštíhlili strukturu a zachovali prodejní výsledky, které naopak ještě rostou.


Nové kanceláře
Kanceláře prošly architektonickou úpravou, přibylo více barev a nového nábytku, květiny. Nová jsou také motivační hesla na stěnách, která motivují, někdy prudí, ale jsou pravdivá - to platí :)

 

 


Další rozvoj?
Vidíme ho ve vybudování dalších akvizičních prodejních týmů, tedy čtvrtý a pátý akviziční tým, který budeme situovat na další služby a produkty - začínáme znovu s projektem ReferenceHodnocení.cz tentokrát v low-costové cenotvorbě koncových cen. Místo v kancelářích na tyto týmy stále je a věřím, že v bilanci "3 roky poté" už bude naplněno :)


Nábor nových obchodníků - přidejte se k nám!
Stabilně hledáme zkušené obchodníky a team-leadery na následující pozice:


Bude nám potěšením, když se budete ucházet o práci u nás.





V případě zájmu o práci v Inhouse oddělení B2M prosím zašlete své CV na jakub.gubani@b2m.cz

Poděkování
Mé osobní díky patří Mirce Hodaňové, Quidovi Hartmanovi, Janě Melicharové a Jakubovi Gubanimu za energii, nasazení a vůli vítězit po převzetí oddělení a nastavení nové organizační struktury. A samozřejmě všem Inhousákům! Jste jedničky - jste skvělí!

Žádné komentáře: