Přeskočit na hlavní obsah

CORONA stav v ePoptávka.cz

Rád bych popsal, jak zvládáme situaci nouzového stavu a bezprecedentního omezení společenského a ekonomického života. Jak z hlediska služby poptávkového systému (jako možného zrcadla obecné ekonomické poptávky), tak z hlediska nás jako firmy.

Poptávkové systémy ePoptávka.cz a AAApoptávka.cz

V týdnu od 16.3. došlo k poklesu počtu poptávek o zhruba 10-15%. Více to nebylo. Od týdne 30.3. sledujeme naopak oživení a mírný nárůst na předchozí úroveň počtu poptávek. Ač se to může zdát divné a v tuto dobu neočekávané, lidé a firmy stále poptávají své potřeby a to nejčastěji stavební práce, stavební materiál či dřevo, Poptávky byly, jsou a budou! Nezapomeňme jaké obory byly dotčeny.


Z hlediska prodeje služby jsme uvažovali, jak a zda se vyvarovat oslovování dotčených firem z oborů, kde poptávka klesla nepochybně. Zjistili jsme že za prvé takové obory v zásadě neoslovujeme (gastro, cestovky, hotely, restaurace, maloobchodní prodejny - to nejsou typičtí klienti poptávkového systému) a za druhé to stejně v datech podle kterých oslovujeme nedokážeme pro nedostatek informací zajistit.

V pondělí 16.3. jsem s velkými obavami sledoval naše prodeje během celého dne i následující dny. Mohu odpovědně říci, že neštěstí stojíme mimo typicky postižené oblasti, ačkoliv samozřejmě jsme v kontextu celé společensko-ekonomické situace. Shrnuto: coronavirus nám sebral vítr z plachet prvního kvartálu, ale zásadně nás neohrožuje.

V reakci na situaci jsme, jako kompenzaci daného stavu, připravili bonus pro klienty v podobě plnění služby +6 měsíců zdarma k nákupu základní doby 12 měsíců služby. Což vyčísleno v Kč, které klienti službu hradit nebudou, není zcela zanedbatelná nabídka a stojí nás to ztracený příjem od předplatitelů služby za 12 měsíců. Když to vyčíslím, může nás 1 měsíc takového prodeje stát cca 3,5 mil. Kč. Současně prodlužujeme splatnost faktur individuálně s ohledem na obor a lokalitu klienta na řádově 2x a 4x delší splatnost. 


Firma: provoz, komunikace, home office

Po několika prvních dnech paniky jsme dospěli k tomu, že to nejlepší co můžeme pro firmy nyní udělat, je plnit svoji roli na poli zprostředkování zakázek dále a co nejvíce firmy zásobit poptávkami. To se nám myslím v rámci možností daří. Po historické zkušenosti v roce 2009 přijde po zakázkách větší hlad, jakmile se krize zdravotní přetaví do krize již jen ekonomické, jak se o tom stále více hovoří.

Naše firma jako taková se provozně rozdělila na 2 tábory. Office tým si sám vybral, že docházení do kanceláře bude pro jejich psychický stav lepší :) a chodí normálně do kanceláře. Home office tým si vybral práci z domova se všemi klady i zápory. Tým našeho obchodního partnera je na home office celý. Jsme v half-remote módu. Jedeme stále dále!

V reakci na to, že někteří lidí se ocitli bez práce jsme spustili výběrové řízení na pozici obchodníka v Praze. Vůči stavu před krizí jsme zaznamenali okamžitou reakci násobně většího zájmu.

Firma nakoupila 1 500 roušek, které dává jako poděkování za zadání poptávky, darovala 300 ks domovu seniorů a zásobila rouškami zaměstnance. První roušky pro náš tým v Českých Budějovicích šila moje žena - ještě jednou moc děkuji za rychlou pomoc :)

Držme si palce ať se dostaneme co nejdříve do normálního stavu a běžné kondice zdravotní i ekonomické!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k