#Poptávky_patří_nám
Skupina B2M tímto významně posiluje své postavení na trhu poptávek a veřejných zakázek. Obě značky ePoptávka a AAApoptávka tímto získají společně 80% podíl na trhu poptávkových systémů v počtu platících zákazníků a 65% podíl na trhu v počtu obchodních příležitostí. Počet poptávek pro naše zákazníky se zvýší na 12 tis. poptávek za měsíc. Společný počet klientů se zvýší na 35 tis. klientů v ČR a na Slovensku.
Historie
AAApoptávka vznikla v roce 2007. Založil ji Pavel Matoušek a provozoval samostatně do roku 2012, kdy většinový podíl prodal mediální skupině Mafra. Toto spojení bylo úzce spojeno z osobou tehdejšího předsedy představenstva Mafry a CEO pana Johannese Werle. O prodejní ceně se spekulovalo v kuloárech, takže i já to nechám na těchto spekulacích. Přesně to nevím, čte se mezi řádky, že se jednalo o vysoké desítky milionů Kč. V tiskových zprávách se uváděli velké plány integrace s katalogem apod. Když jsme se to poprvé v roce 2012 dozvěděli, prodej vzbuzoval respekt a strategicky to nebyla dobrá zpráva, když našeho nejbližšího a nejakčnějšího konkurenta koupil silný mediální dům. Díky fúzi s Mafra se výsledovky z Justice.cz vytratily, ale z výroční zprávy lze vyčíst, že za rok 2014 byl výsledek hospodaření +19 mil. Kč. Dále nicméně následoval život projektu v korporátní struktuře a to nejen Mafry, ale následně dalším prodejem mediální skupiny v roce 2013 zemědělsko-chemickému holdingu AGROFERT. Což muselo do značné míry ovlivnit flexibilitu rozhodování v úskalích tohoto byznysu.
Motivace
Když jsme byli začátkem července 2018 osloveni nabídkou, říkali jsme si, že máme dvě možnosti. Buď nechat projekt svému osudu. A nebo se naopak chopit této stále slušné značky s historií, klienty a perspektivou a pokusit se jí dostat na výsluní tam, kde byla, nebo kde synergií s našimi projekty a zkušenostmi být může. Kdo jiný by to měl v ČR být než my. Vstupní zájem od nás byl, rozhodovala prodejní cena. Motivací prodávajícího bylo podle mého dojmu z jednání holdingové zadání zeshora - tedy optimalizovat počet projektů a zúžit pozornost jen na vysoce rentabilní a hlavní projekty skupiny.
Cena
Cena transakce není veřejná. Ocenění projektů se skládalo z převzetí závazků vůči klientům, převzetí závazků vůči části zaměstnanců a samotné prodejní ceny za celý projekt CZ a SK. Naše hlavní motivace je udržet celý trh nahoře, nenechat ho stagnovat k čemuž nám, pevně věřím, tato značka pomůže.
Závazky
Skupina B2M převzala závazky vůči všem aktuálním zákazníkům projektů AAApoptávka.cz a AAAdopyt.sk co se týká smluvních vztahů plnění služby. Stejně tak přebíráme závazky vůči definovaným zaměstnancům, kteří jsou součástí prodeje projektu. Je naším společným zájmem, abychom kontinuálně plnili služby a smlouvy v intencích plnění předchozího vlastníka.
Jednání a smlouva
Absolutně na jedničku, po obchodní dohodě, která nastala záhy, byla strana prodávajícího velmi kooperativní. Rád bych poděkoval Ondřejovi Sychrovského a Tomášovi Voharčíkovi za korektní přístup. Ačkoliv návrhy na úpravu smlouvy chodili neustále ještě i den předem ráno, kdy už jsem si myslel, že máme čistopis hotový :) Mírný stres, když se vám kousne v tiskárně 25 stránková smlouva, nebo když automatické číslování se vzepře a vytváří prázdnou stránku a musíte instalovat MS Office, protože ty skryté znaky z revizí dokumentu tam prostě někde jsou zašité ..
Výzvy
Novou výzvou určitě bude proces fúzování jak po zaměstnanecké linii, tak po liniích technické a marketingové. Rozhodli jsme se založit dceřinnou společnost AAA poptávka s.r.o. která je 100% vlastněna společností B2M.CZ s.r.o. Služby zákazníkům tedy budeme poskytovat nejen druhou značkou, ale účetně-právně také jako nová samostatná společnost. Naším záměrem není využít data a klienty a vše přenést do ePoptávka.cz, ale naopak, udržet a rozvíjet značku AAApoptávka dále a držet tak dva samostatné a silné brandy. Projekt AAApoptávka.cz bude využívat společné kancelářské prostory jako B2M.CZ. Velkou výzvou bude po letech obchodních soubojů nyní spojit týmy lidí obou projektů dohromady a přenést se přes toto soupeření. Nyní jsme na palubě jedné lodi!
Statistiky :)
- 64 e-mailů s lidmi z Mafry, první 21.6., poslední 31.8.
- 38 telefonátů s 6 různými lidmi
- 21 e-mailů, 18 telefonátů a 3 schůzky s právníkem
- 5 návštěv celkem na AMC a kancelářích AAAP
- 3 změny formátu podpisu, kdy kdo co ..
- 2 závislé smlouvy s Mafra a.s. a Mafra Slovakia a.s. v celkem 11 iteracích s revizemi
No comments:
Post a Comment