Přeskočit na hlavní obsah

Easytask končí

Easytask je (byl) poptávkový systém pro úzce vymezený okruh oborů především z oblasti online marketingu, webdesignu, vývoje aplikací apod. K 31.10.2007 končí svojí činnost. Nesluší se kopat do ukončených služeb, ale přesto mám několik komentářů k jejich ohlášení na webu.

Začátkem července 2017 se mi do B2M.CZ jako provozovatele ePoptávka.cz provolala na schůzku paní accountka z Easytask. Zbystřil jsem a domníval se, že ví kam jde, tj. jakou službu provozujeme, jak dlouho jsme na trhu a že jde jednat o jakési spolupráci. Bohužel nevěděla kam jde .. Obcházela osobně pouze klienty LMC s cílem seznámit nás s tím, že můžeme poptávat přes Easytask a abychom tak činili :) Nejprve to pro mne bylo úsměvné, potom trapné. Přiznám se, že jsme s kolegou neměli to srdce to paní nandat za tuhle minelu ..
Ani po čtyřech letech provozu jsme nenašli cestu, jak mateřské firmě LMC zajistit návratnost investice.
Ano. Tomu rozumím, když akvizici poptávek provozujeme tak, že posílám accounty, to je asi efektivnější a levnější než např. e-mail marketing. Současně jsme, čistě pro zajímavost, ptali jak se službě daří a dozvěděli se, že obrat za 2016, myšleno obrat poptávek v projektu byl cca 0,5 mil. Kč a v roce 2017 za polovinu roku zhruba 1,0 mil. Kč. Z toho si EasyTask bere 15 - 20% provizi. Vyvíjí to pár lidí v IT, někdo to obchoduje, někdo to helpdeskuje. To prostě nemůže vycházet, to je jasné.
Po mnoha měsících velmi intenzivního úsilí jsme zjistili, že většinový trh ještě není na služby typu Easytask připraven. Ani projekce současného růstu do budoucna nebyla příznivá a dosažení zisku by pravděpodobně trvalo několik let.
Většinový trh již dlouho od roku 2006 využívá projekty ePoptávka.cz, od roku 2008 AAApoptávka.cz, od roku 2012 NejŘemeslníci.cz (nyní NejZona.cz) a od roku 2015 Poptávej.cz. Trh je zcela připraven nicméně poměrně saturován, jiné vyjádření a důvody jsou nesprávné. Zkuste se podívat na hospodářské výsledky konkurentů. Jako, asi bychom pracovní server taky neuměli. Je lepší se držet svého kopyta.



To, že přišla paní nás vítězně informovat o poptávání a vyzvat nás ke spolupráci jako poptávající byla třešnička na dortu, svědčící o projektu samém a absolutním netušení o konkurenci.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k