Přeskočit na hlavní obsah

Jednoduchý prodej po telefonu

V B2M jedeme telefonní prodej od roku 2011, tedy 4. rok. Firma se změnila z technologické na obchodní a prodej dominuje centru dění. Tomu odpovídá focus ve firmě. Jako zajímavější se však ještě navíc ukázalo spojení dobrého online marketingu s telefonním prodejem, kterému říkáme leadování.


Co je leadování

Říkáme tomu získání předzájmu od zákazníka, abychom mohli volat a prodávat na databázi, která je z těchto záznamů složená. Na databázi bez předzájmu, ne-leadovací lze dosahovat u nás úspěšnosti zhruba 1,5 - 2 % (ačkoliv na počátku telefonní akvizice jsme byli na 4%). Na leadovací databázi však dosahujeme úspěšnosti mezi 10 % - což velmi významně zvyšuje obchodní výsledek, morálku a sebevědomí obchodníků. Na těchto datech je úspěch jasný, otázkou je jak vysoký to bude úspěch.


Jedná se vlastně o "odůvodněný telefonát" (převzal jsem od pana Miroslava Prince, který nám školil management). Cituji:
Jestliže zasypávání trhu vytáčením náhodných čísel nebude efektivní, musí ho vystřídat jiný typ telefonátu. Nejpřirozenější je telefonát zákazníkovi nebo klientovi, o kterém víte, jak se chová, jak využívá váš (nebo konkurenční) produkt nebo službu. Stejně přirozený, i když s volnější vazbou, je telefonát někomu, kdo o vás nějak projevil zájem, například nechal své číslo na vašich webstránkách. Telefonát: „Volám vám proto, že jste něco udělal…“ je úspěšnější než: „Chci vám nabídnout.“
Miroslav Princ, www.prodejpotelefonu.cz

Jednoduchý prodej po telefonu

Jak na to? Volejte těm, co o službu projevili zájem. Lehce se řekne, nelehce zajistí. Jak docílit, aby o vaší službu byl zájem na dostatečně velké skupině potencionálních zákazníků? Nechte je vyplnit - odeslat call-back formulář, sledujte relevantní akci na vašem webu, oslovte zákazníky, kteří vaši službu měli v minulosti, nastavte procesy a sledujte úspěšnost. Bude různá, ale bude rozhodně lepší na záznamech, které jsou studené. Rozdíl tedy není v tom, že by trh vaši službu na studené databázi nechtěl - když voláte ´teplou´ databázi úspěch je jen častější a operátorsky více optimalizovaný, Na databázi ´studené´ často zajišťuje tuto optimalizaci technologie dialeru, tedy spojováním spojených hovorů operátorům.


Začali jsme tomu říkat "Jednoduchý prodej po telefonu". Jednoduchý je proto, že voláme těm, kteří o naše služby projevili zájem, Je to v celku jednoduché :) Už o nás měl zájem: "..volám proto, že jste se chtěli registrovat - můžeme to společně nyní vyřídit??" Jistě, nic se neprodá samo to je jasné, stále je to prodej a chce to dobré obchodníky ..

Volná místa

Pokud máte zájem o jednoduchý prodej po telefonu, ozvěte se nám prosím běžnou cestou zaslání CV - stále přijímáme obchodníky.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k