Přeskočit na hlavní obsah

Nové Firmy.cz - Revoluce v online katalozích?

Očekávané nové Firmy.cz přináší několik významných změn, které podle mého názoru významně zahýbou trhem online firemních katalogů. Podrobněji se dočtete na MarketingJournal.cz a také na úvodním slide služby nove.firmy.cz. Tisková zpráva je k dispozici zde. Pěkný článek také na Lupa.cz

Co to tedy bude nového?

  • mění statický katalog na dynamické aukční tržiště,
  • samotné vložení informací o firmách (popis, fotografie, speciální nabídky apod.) je zdarma
  • platit se bude za lepší traffic - tedy za vyšší pozici v kategoriích / hledání,
  • vnáší do firemního katalogu princip aukce a to na denní úrovni,
  • přináší myšlenku samooblužnosti systému podle vzoru PPC systému Sklik.cz,
  • přináší dále nové věci jako: reference, speciální nabídky, autodetekci lokality

Už od doby našich rozhovorů o akvizici, tj. téměř již 2 roky zpět, se Seznam zabýval významnou inovací firemního katalogu. Byl jsem zvědavý, kterým produktovým směrem se Seznam vydá, cítil jsem jistou produktovou vyprázdněnost a nejednoznačnost kudy se vydat. Služba tvořila významnou část výnosů (zhruba 20 - 25% tj. cca 600 - 700 mil. Kč / rok), nicméně začala výnosově stagnovat a všichni cítili, že je nutné inovovat. 

Interně jsme také spekulovali, zda se přece jen Seznam nevydá cestou poptávek po vzoru poptávkových systémů, což by mimochodem pro celý poptávkový trh nebyla špatná, ale dobrá zpráva.

Musím říci, že se mi návrh těchto Firmy.cz velmi líbí, oslovuje mě posun k výkonnostnímu modelu a svěží pohled na byznys, který je již velmi zajetý a velký - což nikdy není snadné rozhodování. Změna obchodního modelu bude klienty jistě vítána a pro Seznam též pozitivní - aukce vyžene ceny výše, vydělá více. Seznam si toto vše může dovolit, protože jeho katalog není "teplá voda", ale reálný zdroj návštěvnosti pro firmy. 

Myslím, že je to jedna z posledních ran konkurenčním katalogům, zejména pro Najisto.cz to musí být poměrně slušný a tvrdý zásah, protože inovace, kterou předvedlo Najisto.cz cca před několika měsíci, je proti tomuto velmi, velmi slabá.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

B2B sales by phone workshop for sales team Keboola

Tak jsem dělal chytrýho v mezinárodním sales týmu společnosti Keboola. Jak jsem k tomu přišel. To mi takhle napíše Pavel Doležal na WhatsApp pár otázek k jejich aktivitám na telefonu. Řekněme jako přátelskou radu či názor. Odpovídám. A začíná mně to zajímat - cítím potenciál. No a najednou dostávám pozvání "Nechceš si udělat workshop pro náš tým Keboola?" Bohužel přichází i to B, tj. v angličtině. A je to tady .. Připravuju prezentaci, tak nějak naslepo. Tuším o co Pavlovi jde. Mají 40 hovorů / den, v podstatě domlouvají online prezentace (schůzky), kde již s potencionálními klienty platformy komunikuje opravdový salesák. Dosahují 1-2 dema / den. A to mi přijde opravdu málo, včetně nízké aktivity.  Poslouchám jejich hovory a i když přes svůj jazykový analfabetismus v angličtině opravdu skoro nerozumím, je mi jasné, že neprodávají, neptají se, málo zaujmou. Tady se dá hodně vylepšit. Pavel to ví také, ale zřejmě to potřebuje slyšet ještě od někoho jiného. Vzpomínám na doby At

Situační vedení a úrovně připravenosti

Můj osobní základ manažerských dovedností se nachází v době mé práce v Seznam.cz, což už je tedy opravdu dávno, bylo to v letech 2003 - 2005. Seznam investoval do řady obchodních školení v té době se rozvíjela obchodní síť fieldů a bylo potřeba to uřídit. Skvělé školení pro nás realizovala firma GlobeTime Consulting , jmenovitě Josef Hrzán. Následně se vzniklo s Pepou i lidské přátelství nad rámec školení jak moje, tak mojí ženy. To čím mně vybavilo školení v té době velmi dobře doplňovala osobní a řídící zkušenost Vaška Horejše, který v té době přišel jako ředitel obchodní sítě. On byl tím zkušenějším, který přišel z Editu, v té době tištěného katalogu, který svého času sváděl poměrně vyrovnaný obchodní souboj se Zlatými stránkami Mediatelu. Vašek měl reálné zkušenosti, přehled v práci s lidmi a já byl mladé ucho, které se zase více orientovalo v technických parametrech produktů a služeb, protože jsem před tím reklamu pro Seznam prodával v terénu. Dobře jsme se doplňovali. I s Vaške

Výroční zpráva spolku NTU 2021

Dne 21.2. se v nové kanceláři spolku na Senovážném náměstí 23 uskutečnila členská schůze s programem schválení výroční zprávy za rok 2021 a dále volby nových členů kontrolní komise. Schůze se zúčastnili členové osobně a dále také online pomocí Google Meet. Výroční zpráva 2021 ke stažení: https://www.nekdotiuveri.cz/o-nas/vyrocni-zpravy   Vážení přátelé a příznivci spolku Někdo Ti uvěří, s radostí a vděčností za vše dobré přinášíme výroční zprávu za uplynulý rok. V roce 2021 jsme byli v kontaktu s 83 oběťmi (sexuálního) zneužívání nejen v církevním prostředí, s mnoha jsme se setkali opakovaně. Zúčastnili jsme se 5 seminářů a diskusí, mluvili se stovkami lidí, s dalšími jsme byli v kontaktu online. „Když se ohlížím za uplynulý rokem, vidím kromě obrovské bolesti také velkou naději. Naději, že můžeme společně s oběťmi nést jejich zranění a že se můžeme podílet na vytváření prostředí, které bude skutečně bezpečné pro všechny,“ říká Jiří Kylar, předseda spolku Někdo Ti uvěří. Jiřina Kočí, k